عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

چگونه در بازار بورس ساوه سرمایه‌گذاری کنیم؟

عقیق: اغلب ‌‌‌سرمایه‌گذاران بزرگ در بورس افرادی هستند که سال‌ها در این بازار فعالیت داشته‌اند و سودی‌ که امروز کسب می‌کنند، نتیجه سال‌ها تلاش است. بنابراین ‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس، تنها در حالتی منجر به سود خواهد شد که متکی بر دانش و آگاهی باشد. با مطالعه این مطلب با نحوه ‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس ساوهظرفیت‌های اقتصادی و روال ثبت نام در این شهر آشنا خواهید شد. در یک کلام‌ می‌آموزید که چگونه در بازار بورس ساوه ‌‌‌سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری بورس برای تازه‌وارد‌ها همان‌قدر که جدید است، هیجان‌انگیز هم است. کاربرانی که به تازگی‌ می‌خواهند وارد دنیای بورس شوند رویاهای زیادی در سر‌ می‌پرورانند. درست است که بازار بورس با سود بالا یکی از بهترین بازارها برای ‌‌‌سرمایه‌گذاری است، اما رویای یک شبه ثروتمند شدن در بورس نیز رویای خامی به نظر می‌رسد! البته این مورد درباره بازارهای موازی هم صادق است، چرا که شما با ‌‌‌سرمایه‌گذاری در هیچ کدام از بازارهای طلا، دلار و مسکن هم یک شبه ثروتمند نخواهید شد.

فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد و بورس ساوه

شهرستان ساوه در استان مرکزی قرار دارد. در این شهرستان بیش از چند صد کارخانه و تولیدی فعالیت‌ می‌کنند. ظرفیت اقتصادی ساوه به قدری بالا است که گفته‌ می‌شود به زودی‌ می‌تواند یکی از قطب‌های اقتصادی کشور باشد. ‌‌‌سرمایه‌گذاری‌های کلان در ساوه و ‌‌‌همین‌طور ورود گمرک به این منطقه از مهم‌‌ترین عوامل در توسعه اقتصاد و فرصت ‌‌‌سرمایه‌گذاری در این شهر بوده است. با اکتفا به همین چند جمله می‌توان حدس زد که قدرت ‌‌‌سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در این منطقه چقدر بالا است. با این تفاسیر طبیعی است که هیچ کاربری دوست ندارد فرصت ‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس ساوه را از دست بدهد. از این رو در ادامه مطلب روال شروع و ثبت نام در بورس ساوه را به طور گسترده‌ بررسی‌ می‌کنیم.

نحوه دریافت کد بورسی در ساوه

بورس ارتباط مستقیمی با اوضاع اقتصادی کشور دارد. هر چقدر صنایع و کارخانه‌ها رشد پیدا کنند، به همان نسبت نیز اوضاع در بورس بهتر‌ می‌شود. در شهرک‌های صنعتی ساوه حدود 550 کارخانه و تولیدی وجود دارد و بیش از چهل هزار نیروی کار مشغول فعالیت هستند. بنابراین یک حساب و کتاب ساده، به خوبی موقعیت مناسب بورس ساوه را برای ‌‌‌سرمایه‌گذاری روشن‌ می‌کند.

‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس ساوه با دریافت کد بورسی آغاز‌ می‌شود. کد بورسی به عنوان هویت افراد در بازار مجازی بورس عمل‌ می‌کند. تمام ‌‌‌خرید ‌و ‌فروش‌ها در حساب کاربری فرد که با کد بورسی وی ساخته شده است، ذخیره‌ می‌شود. در کنار کد بورسی در ساوه، کد معاملاتی نیز بسیار اهمیت دارد. این کد توسط کارگزاری صادر‌ می‌شود و از آن جایی که ‌‌‌خرید‌ و‌ فروش سهام تنها از طریق کارگزاری‌ها میسر است، داشتن کد معاملاتی مانند کد بورسی نیز الزامی است.

برای دریافت کد بورسی در ساوه، نیاز به ثبت نام در سامانه سجام دارید. به طور کلی برای انجام هر فعالیتی در بازارهای اقتصادی باید کد سجام داشته باشید. در واقع سامانه سجام، سامانه‌ای برای یکپارچه‌سازی اطلاعات کاربران بازارهای اقتصادی است. این اطلاعات کاملا محفوظ هستند و تنها در اختیار کارگزاری‌ها و بازار‌های اقتصادی قرار می‌گیرند.

کد بورسی را‌ می‌توانید از طریق سایت سجام و ‌‌‌همین‌طور سایت کارگزاری آگاه دریافت کنید. با ورود به سایت sejam.ir و انتخاب گزینه ثبت نام، شماره همراه از شما دریافت و کد تایید برای‌تان ارسال می‌شود؛ پس از درج کد تایید فرم‌هایی برای ثبت اطلاعات هویتی، ارتباطی، مالی و... را مشاهده می‌کنید و پس از تکمیل فرم‌ها یک کد پیگیری از طریق پیامک دریافت خواهید کرد.

بعد از دریافت کد، باید مرحله احراز هویت را انجام دهید. در این مرحله با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت در ساوه احراز هویت انجام می‌شود. همچنین برای انجام احراز هویت غیر حضوری سجام، می‌توانید وارد سامانه شوید و از قسمت «احراز هویت» لیست اپلیکیشن‌های مورد تایید را مشاهده و یکی از آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

ثبت نام کد معاملاتی در کارگزاری آگاه از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام‌ می‌شود. شما در این سامانه می‌توانید به صورت هم‌زمان  در سامانه سجام و کارگزاری آگاه ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است. احراز هویت کد معاملاتی نیز به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت و به صورت غیر حضوری از طریق سایت کارگزاری آگاه انجام‌ می‌شود. بعد از دریافت کد بورسی و کد معاملاتی‌ می‌توانید فعالیت خود را در بازار بورس ساوه شروع کنید.

همچنین کارگزاری آگاه سامانه‌ای تخصصی برای فروش سهام عدالت در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ که تمام افراد حتی بدون عضویت در کارگزاری آگاه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

آموزش بورس در ساوه

بی شک بازار بورس ساوه محل خوبی برای ‌‌‌سرمایه‌گذاری و کسب سود است. البته به شرطی که بتوانید معاملات خود را مدیریت کنید. دریافت کد معاملاتی و کد بورسی در ساوه اصلا کار سختی نیست و نهایتا ظرف چند روز کد برایتان صادر‌ می‌شود؛ اما اصلی‌‌ترین بخش ‌‌‌سرمایه‌گذاری در بورس ساوه چگونگی انجام معاملات است. این که بتوانید تشخیص دهید چه سهمی را در چه زمانی خریداری کنید و همچنین بتوانید آن را در بهترین زمان ممکن به فروش برسانید. بنابراین مهم‌‌ترین اصل در ‌‌‌سرمایه‌گذاری بورس، دانش و تخصص است.

فقط با داشتن آگاهی در زمینه بورس‌ می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید و برای این کار باید مرجعی متخصص داشته باشید. کارگزاری آگاه علاوه بر مقالات و ویدوئو‌های آموزشی که از طریق سایت باشگاه مشتریان، به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، دوره‌های آموزش بورس را به دو صورت حضوری و مجازی در ساوه برگزار می‌کند.

دوره‌های آموزش بورس در کارگزاری آگاه به بخش‌های مختلفی تقسیم‌ می‌شوند. این دوره‌ها تمام مباحث را در بر‌ می‌گیرند و هر کدام در سطوح مختلف پایه تا پیشرفته ارائه می‌شوند؛ بنابراین کاربران می‌توانند تمامی دوره‌ها را به ترتیب طی کنند، یا بنا به سطح دانش خود، در دوره مناسب حضور یابند. گفتنی است پس از پایانه هر دوره، مدرک معتبر آن برای کاربران صادر خواهد شد.

با توجه به بالا بودن پتانسیل شهر ساوه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، بازار بورس آن نیز در سال‌های اخیر مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. به همین ترتیب کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه الف کشور، خود را موظف دانسته با افتتاح شعبه در این شهر، کاربران را از خدمات مختلف بورسی منتفع کند. برای ثبت نام و ورود به بازار بورس ساوه و انجام سرمایه‌گذاری، می‌توانید به آدرس ex.agah.com مراجعه کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین