عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
نشست هم‌اندیشی مبلغان برتر کشوری با موضوع روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

عقیق: نشست هم‌اندیشی مبلغان برتر کشوری با موضوع روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام محمد جنتی مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این نشست در راستای خدمت‌رسانی و ارتباط مبلغین مطرح که در فضای تبلیغی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند برگزار شده است گفت: در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این نشست طراحی‌شد تا کمکی در راستای هم‌اندیشی برای تحقق یافتن مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری «دبیر جلسه» نیز گفت: امسال محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در میان مردم بیشتر شده است و ما باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت در اسلام‌خواهی و تقویت نظام و ولایت استفاده کنیم و این نشست‌ها می‌تواند در همین راستا تعریف و ریل‌گذاری شود.

سپس حجت‌الاسلام محمدمهدی تجریشی «معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی» به تشریح پیمایشی پرداخت که در چند مرحله زمانی از سال گذشته تا نیمه دوم مهر امسال و در قالب جداول آماری اتخاذشده است که به مباحث مربوط به هیئات و برگزاری مراسم محرم، شاخصه‌های دین‌داری مردم و نگرش‌های اجتماعی - سیاسی مردم پرداخته است.

سپس حجت‌الاسلام پناهیان طی سخنانی گفت: متأسفانه فاجعه بزرگی که در کشور در حال رخ دادن است برداشتی از دین در جامعه است که بر اساس تفکر غربی نسبت به دین در افکار عمومی و به‌ ویژه درمیان فرهیختگان شکل‌گرفته است و آن این است که دین به امر واقعی نمی‌پردازد بلکه به امور ارزش‌ها و اخلاقیات می‌پردازد.

وی ادامه داد: فاجعه بدتر این است که امروزه انقلابی‌گری شده «جبهه ارزشی» و ضدانقلاب شده «جبهه واقع‌بین» درحالی‌که به تعبیر علامه طباطبایی حق در قرآن است و این یعنی واقعیت.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان تصریح کرد: هنگامی‌که مردم آخوندها را می‌بینند نباید فقط به یاد اخلاق بیفتند چون برداشت عمومی از اخلاق اعتباریات است. شهید سلیمانی نه به خاطر ارزش‌ها و اعتباریات بلکه به امر واقعی در کشور محبوب شد چون مظهر قدرت بود. مبلغین باید از واقعیت‌ها، عقلانیت‌ها و قدرت حرف بزنند. بدانیم تسلیم شدن ضدانقلاب در مقابل سردار سلیمانی به خاطر اقتدار و قدرت ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان اضافه کرد: سردار سلیمانی بابت تضرع و نماز به این جایگاه نرسید بلکه به دلیل اینکه مظهر قدرت بود این جایگاه را کسب کرد. سردار سلیمانی درحالی محبوب شد که مردم برداشت غلطی از دین‌دارند زیرا امر واقعی و کلیدی چون قدرت، مظهر تجلی او بود و ما باید مکتب سلیمانی و دین را در همین راستا تعریف کنیم.

در ادامه برنامه، فرزند شهید فخری زاده با ارتباط تصویری با این نشست گفت: وقتی ما از ترور صحبت می‌کنیم یعنی حذف عامدانه و عالمانه سرمایه‌های ارزشی از کشور است و استکبار با هر هزینه و شکلی سعی می‌کند این سرمایه‌های ارزشی را حذف کند.

وی بابیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، ۱۸ هزار شهید ترور در انقلاب اتفاق افتاده است و نهال کوچک انقلاب به درخت تنومندی تبدیل‌ شده است ادامه داد: دلیل این تنومندی پرداختن درست به اندیشه مکتب شهدا بوده است.

فرزند فخری زاده با اشاره به توجه ویژه پدرش به حوزه‌های اخلاقی، معرفتی و کاری گفت: ایشان بسیار متواضع بود و اعتقاد زیادی به دعای مادر و خدمت به خانواده داشتند و در حوزه معرفتی، نگاه توحیدی به جریان‌های زندگی و کاری داشتند.

پسر شهید فخری زاده تصریح کرد: ایشان مطالعات فلسفی و عرفانی داشتند به‌گونه‌ای که در فلسفه علم، صاحب ایده بودند و خط قرمز شهید فخری زاده، ظالم و مظلوم بودند.

سپس تعدادی از حاضرین در این نشست به‌اختصار به تشریح دیدگاه‌های خود نسبت به مکتب حاج قاسم پرداختند و نهادینه کردن نوع نگاه و به‌ویژه عمل‌گرایی ایشان و حضور به‌موقع در میدان عمل این سردار شهید را برای مقابله با هر تهدید داخلی و خارجی مورد تأکید و ستایش قراردادند.

در پایان نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حضور حاضرین در این نشست اظهار داشت: معتقد به‌ضرورت هم‌اندیشی راهبردی بین بزرگان حوزه تبلیغات هستیم و از همین رو، خلاصه مطالبی که از سوی شما عزیزان در این جلسه مطرح شد را در گروهی که در پیام‌رسان «ایتا» تشکیل‌شده منعکس خواهد شد.

وی افزود: اهتمام رهبری به تبیین مکتب حاج قاسم، ما را بر این داشت که از این فرصت در ایام فاطمیه هم استفاده کنیم ضمن اینکه تأکید دختر شهید سلیمانی نیز بر استفاده از ظرفیت مبلغین در تعیین مکتب سلیمانی بوده است.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با کنکاش و مباحثه در حوزه مکتب قاسم سلیمانی می‌توان به نکات ارزشمندی در تحلیل شرایط کشور دست‌یافت و راه برون‌رفت از مشکلات جامعه را می‌توان بر اساس مکتب امام (ره) و مکتب حاج قاسم پیدا کرد که باید از سوی دستگاه‌های تبلیغی به مردم ارائه شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین