عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
جهاد شبانه‌روزی نیروهای داوطلب بسیجی در طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» همچنان ادامه دارد؛ طرحی برای مقابله فراگیر با بیماری کرونا.

عقیق: بیش از سه هفته از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سراسر کشور می‌گذرد و همچنان کروه‌های «مراقبتی و نظارتی» سازمان بسیج مستضعفین، تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، به ارائه خدمات پیشگیرانه از ویروس کرونا و غربالگری بیماران و افراد مشکوک می‌پردازند

«تیم‌های حمایتی» نیز در ادامه برنامه‌های «کمک مومنانه»، به شناسایی خانوارهای آسیب‌دیده از شرایط کرونا و توزیع اقلام معیشتی در بین آنها اقدام می‌کنند.

امروز سه‌شنبه دوم دی ماه نیز، این طرح در برخی شهرها و مناطق کشور دنبال شد.

بسیجیان «قائن» فعال در میدان آزادی زندانیان و حضور در بیمارستان‌ها

در استان خراسان جنوبی، طرح شهید سلیمانی با ابتکار نیروهای جهادی در دست اجراست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قائنات گفت: در طرح «شهید سلیمانی» بیماران در منزل تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار گرفته و بسته‌های حمایتی مورد نیاز در اختیار خانواده‌های‌شان قرار می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار فرحبخش ثانی از همکاری ۶۲۲ نفر بسیجی در این طرح خبر داد و اضافه کرد: فعالیت جهادگران شامل کمک به آغاز سریع درمان، ضدعفونی منازل مبتلایان، تهیه مواد غذایی برای خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند، تهیه دارو و سایر خدمات مورد نیاز است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات عنوان کرد: همچنین در راستای اجری این طرح قرارگاه شهید «سلیمانی» در بیمارستان قاین راه‌اندازی شده و در این طرح نیز ۴۶ نیروی بسیجی به‌صورت شیفتی و به‌عنوان همیار بیمار در طرح‌های خدماتی و همراهی بیمار با شبکه بهداشت و درمان همکاری دارند.

کمک‌ 25 میلیارد تومانی خیرین خراسان شمالی در رزمایش همدلی

در استان خراسان شمالی هم که به دیار باب‌الرضا (ع) مشهور است، کمک‌های مومنانه مردم و خیرین به افرادی که معیشتشان از کرونا آسیب دیده، همچنان ادامه دارد.

امروز مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از کمک ۱۰ میلیارد تومانی مردم نوع‌دوست و خیران داخل و خارج استان در قالب رزمایش سوم مواسات و همدلی و خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان در قالب سه مرحله رزمایش مواسات و همدلی برای محرومان استان توزیع‌شده است.

الهی راد، توزیع ۷ هزار بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در مرحله سوم رزمایش برشمرد و گفت: ۳۹ هزار بسته معیشتی به ارزش حدود ۶ میلیارد تومان نیز اعطایی فروشگاه رفاه بود که تمامی آن بین خانواده‌های محروم استان توزیع شد.

تداوم کمک‌های مومنانه در دیار «حاج قاسم»

شهرهای مختلف استان کرمان زادگاه سیدالشهدای مقاومت نیز، همچنان میدان‌دار کمک‌های مومنانه هستند.

امروز حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شبکه نیکوکاری شهرستان تعداد 850 بسته معیشتی به ارزش هرکدام ۱۵۰ هزار تومان بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

امام جمعه ریگان بیان داشت: این بسته‌های معیشتی با محوریت مساجد و ائمه جماعت روستاهای محروم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران در اجرای طرح‌های کمک‌های مومنانه و مواسات همکاری خوبی در شهرستان ریگان داشته‌اند، افزود: اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه در شهرستان ریگان تا فروکش شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح شهید سلیمانی در دیشموک؛ فعالیت پرشور خانه هلال

طرح شهید سلیمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچنان اجرا می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک، امروز جزئیاتی از اجرای طرح شهید سلیمانی را در این بخش تشریح کرد.

وی گفت: این طرح که مدتی است در شهر و بخش دیشموک در حال اجراست امیدواریم با همکاری خوب مردم شهر و بخش دیشموک جهت ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا به پایان برسد.

انصاری گفت: همه در این راستا همکاری خوبی با بسیج دارند و در این راستا همکاری خانه هلال دیشموک ستودنی است.

 

وحید آهنگ مسوول خانه هلال دیشموک هم اظهار کرد: اعضای خانه هلال دیشموک در طرح شهید قاسم سلیمانی همگام با بسیج و بهداشت فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این طرح با همت بسیج و بهداشت جهت مقابله با کرونا در حال اجراست، افزود: بیش از 10 نفر از نیروی پرتلاش و انقلابی داوطلب خانه هلال جمعیت هلال احمر دیشموک همکاری می کنند.

۱۷۰ پایگاه بسیج؛ مجری طرح شهید سلیمانی در چالوس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه چالوس امروز اعلام کرد: ۱۷۰ پایگاه مقاومت در طرح محله محور شهید سلیمانی برای غربالگری کرونا به صورت شبانه‌روزی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

سرهنگ پاسدار عابدین فیروزجایی، با اشاره به اینکه پایگاه‌های مقاومت در محلات با همکاری بهداشت بعد از شناسایی مبتلایان و ناقلان، تمامی امکانات را جهت جلوگیری از تشدید ویروس کرونا در اختیار آنها قرار می‌دهد، افزود: خدمات ارائه شده به بیماران، شامل گندزدایی منازل، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، غذای گرم، گوشت، نان، اهدای کارت هدیه، خرید مایحتاج خانوار، خرید داروی مورد نیاز بیماران و کمک‌های مالی  است.

فرمانده بسیج ناحیه چالوس در ادامه با بیان اینکه  بسیج اصناف در سطح شهرستان وظیفه نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در بازار را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: نیرو‌های بسیجی با کمک نیروی انتظامی کنترل و محدودیت تردد را بر عهده دارند، ۱۷۰ پایگاه مقاومت در طرح محله محور شهید سلیمانی برای غربالگری کرونا به صورت شبانه‌روزی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بسیج جامعه زنان سپاه  شهرستان هم به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و همزمان با شب یلدا بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و به دست نیازمندان رساندند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین