عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
امام خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، این اتفاق را یک حــادثه تاریخی خواندند.

عقیق:امام خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در 26 آذرماه 1399 شهادت ایشان را یک حــادثه تاریخی خواندند و برخی از ویژگی‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی را برشمردند که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری  آن ها را در یک اطلاع‌نگاشت به شرح زیر مرور کرده است:

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری , عکس , سردار قاسم سلیمانی , امام خامنه‌ای ,

امام خامنه‌ای شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و با اشاره به تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی افزودند: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم (حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت) او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی بود.

***

شهید سلیمانی قهرمان امّت اسلامی است؛ چون با حرکات خود و بالاخره با شهادت خود اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد. الآن در دنیای اسلام هر جایی که بنای مقاومت در مقابل زورگویی استکبار را داشته باشند، مظهرشان و اسم رمزشان شهید سلیمانی است، در واقع ایشان نرم‌افزارِ مقاومت را و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد.

***

شهید سلیمانی، هم در زمان زنده‌بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد، این را همه‌ دنیا قبول کردند که آمریکا در عراق و سوریه به مقاصد خودش نرسیده؛ قهرمان این کار سلیمانی بود. پس از شهادت تشییع میلیونی عجیب ایشان و شهید ابومهدی مهندس، و بعد بزرگداشت‌ها، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیّر کرد.

***

شهید سلیمانی دارای شجاعت و روحیه‌ مقاومت بود؛ شجاعت و مقاومت جزو خصلت‌های ایرانی است. زبونی و عقب‌نشینی و انفعال و مانند اینها ضدّ روحیه‌ ملّی ما است. آنهایی که ادّعای ملّیّت می‌کنند و عملاً زبونی از خودشان نشان می‌دهند، دچار تناقضند و او مظهر شجاعت بود، مظهر مقاومت بود؛ این را همه مشاهده می‌کردند و می‌دیدند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین