عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
مسئول خیریه پناه هیأت ثارالله زنجان گفت: از اسفندماه گذشته تاکنون طی حدود ۱۰ ماه، این هیأت بیش از ۲۵ میلیارد ریال به نیازمندان در قالب‌های مختلف کمک‌رسانی داشته است.

عقیق:عبدالله کحالی، مسئول خیریه پناه هیأت ثارالله زنجان در گفت‌وگویی با اشاره به خدمات‌رسانی‌های این هیأت در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با شروع رزمایش همدلی و کمک مومنانه که بسیاری از گروه‌های جهادی وارد عمل شدند، طی جلسات متعددی تصمیم گرفتیم تا کاری را که دیگران از آن غافل شده‌اند و به نوعی روی زمین مانده است، ما انجام دهیم.


نمایی از جلسات هم‌اندیشی هیأت ثارالله زنجان

کارهای روی زمین مانده را انجام دادیم!

وی با اشاره به اینکه در جلسات اتاق فکر هیأت این تصمیم را گرفتیم تا به خانواده‌هایی که سرپرست خانوار به کرونا مبتلا می‌شود و به بیمارستان می‌رود کمک‌رسانی کنیم، تصریح کرد: با بیمارستان‌ها هماهنگ کرده بودیم تا در صورت مشاهده چنین افرادی، هیأت را مطلع کنند تا ما با ارائه بسته‌های ارزاق و کمک‌رسانی به مدد آن‌ها برویم.


تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده میان خانواده‌های کرونایی

کمک به خانواده‌های مبتلا به کرونا

کحالی با اشاره به اینکه در این زمینه به ۲ هزار نفر خدمت‌رسانی کردیم، گفت: به این خانواده‌ها در ابتدا بسته‌های اقلام بهداشتی می‌دادیم تا خود را در برابر این بیماری مقاوم کنند. با هماهنگی قبلی و با رعایت کامل عزت نفس آنها، بسته‌های غذایی به آن‌ها تحویل می‌شد و در گام سوم نیز در صورت نیاز هزینه بیمارستانی آن‌ها تقبل می‌شد. روند درمان کرونا در بیمارستان‌های دولتی رایگان است، اما برای اقلام مصرفی هزینه‌ای دریافت می‌شد که در صورت ناتوانی در پرداخت، آن را ما تقبل می‌کردیم.

پرداخت اجاره‌بهای منزل ۵۰۰ خانواده

مسئول خیریه پناه هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اینکه بخش دیگر فعالیت‌های ما پرداخت اجاره بهای خانه‌های مردم بود، تصریح کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای با مشکل مواجه شدند و مردم قادر به پرداخت دیون خود مانند اجاره بها منزل نبودند، در این زمینه به افرادی که مراجعه می‌کردند، بعد از شناسایی و صحت سنجی، کمک‌رسانی می‌شد. در مجموع، بخشی از اجاره بهای ۵۰۰ خانواده در این طرح پرداخت شد.


پرداخت حساب دفتری خانواده‌های نیازمند

حل و فصل حساب دفتری ۳۰۰ خانواده

وی گفت: بخش دیگر فعالیت ما در زمینه پرداخت دیون مردم، حل و فصل حساب‌های دفتری در مغازه‌های بخش پایینی شهر زنجان بود که با افراد نیازمند و مستحق در ارتباط بودند. در مجموع حساب دفتری ۳۰۰ خانواده را صفر کردیم.

کحالی با بیان اینکه تعمیر رایگان لوازم خانگی مردم، بخش دیگر فعالیت‌های ما بود، افزود: با هماهنگی صورت گرفته با تعدادی از تعمیرکاران لوازم خانگی در استان، وسایل مصرفی خراب مردم رایگان تعمیر شد. در این زمینه همراهی تعمیرکاران بسیار مورد توجه بود که با یک صحبت کوتاه راضی می‌شدند تا اگر نیازمندی با معرفی هیأت به آن‌ها مراجعه کرد، وسیله مصرفی‌اش رایگان تعمیر شود. در این طرح تلویزیون، بخاری،، آبگرمکن و ... مردم نیازمند به صورت رایگان تعمیر شد.


تعمیر رایگان لوازم خانگی نیازمندان

توزیع ۵۰۰ سبد کالا میان نیازمندان در روزهای اخیر

مسئول خیریه پناه هیأت ثارالله زنجان با اشاره به اینکه در مرحله چهارم کمک‌رسانی‌های خود در حال آماده‌سازی و توزیع ۵۰۰ بسته سبد کالا هستیم، تصریح کرد: حدود ۲۰ روز قبل ۳۹۰ سبد کالا تهیه و توزیع شد. هرماه نیز به صورت ثابت ۳۰۰ سبد کالا به خانواده‌های تحت پوشش ارائه می‌کنیم که تماما با کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم تهیه می‌شود.


تهیه و توزیع سبد کالا برای نیازمندان

وی افزود: یک تیم شناسایی خوب در هیأت ایجاد شده است که الحمدلله توانستیم با تلاش آنان، نیازمندان را در بیشتر مناطق شناسایی کنیم و امیدواریم بتوانیم روزی تمام نیازمندان را شناسایی و زیر پوشش قرار دهیم و باری از مشکلات آنان برداریم.

 کمک ۲۵ میلیاردی به نیازمندان در دوران کرونایی

کحالی در پایان خاطرنشان کرد: از اسفندماه گذشته تاکنون طی این ۱۰ ماه، هیأت ثارالله زنجان بیش از ۲۵ میلیارد ریال کمک‌رسانی به نیازمندان در قالب توزیع سبد کالا، کمک به خانواده‌های مبتلا به کرونا، تعمیر لوازم خانگی، حل و فصل حساب دفتری و پرداخت اجاره بهای مردم داشته است.

تعداد بازدید : 12

طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان توسط اعضای هیأت ثارالله زنجان

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین