عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه از دی‌ماه به مناسبت سال جدید میلادی به خانواده‌های نیازمند اقلیت‌های دینی کمک‌رسانی خواهد شد، گفت: این کمک‌ها با عنوان عیدی مسلمانان به دست این خانواده‌‌ها خواهد رسید.

عقیق:دومین جلسه کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج صبح امروز شنبه ۲۲ آذرماه با حضور اعضای این کمیته شامل محمدعلی مومنی‌ها، معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین و رئیس کمیته، ابراهیم محمددوست دبیر کمیته، حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار و جمعی از نمایندگان سازمان بسیج اقشار کارمندان، اصناف و کارگری در معاونت بین‌الملل این سازمان برگزار شد.

محمدعلی مومنی‌ها معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین و رئیس کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن برای مردم، شاهد توهین و هتک حرمت برخی از افراد دین گریز در کشورهای اروپایی و غربی به مقدسات اسلامی همچون پیامبر(ص) و قرآن کریم بودیم که واکنش‌هایی را از سوی مسلمانان و همچنین رهبران ادیان توحیدی در پی داشت و مورد محکومیت قرار گرفت.

پاسخ سازمان بسیج به دین گریزان با نمایش همدلی و همبستگی

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنیال این هستند که جدای ایجاد تفرقه میان فرق اسلامی، میان پیروان ادیان توحیدی با مسلمانان نیز تفرقه‌افکنی کنند افزود: سازمان بسیج در دوران کرونایی رزمایش کمک مومنانه را اجرایی کرد که در مرحله سوم آن تصمیم شد همزمان با اعیاد اقلیت‌های دینی برای کمک به خانواده‌های نیازمند آن‌‌ها با هدف تکریم پیروان این ادیان و نمایش روح روحیه همدلی و همبستگی از سوی مسلمانان انجام دهیم. 

مومنی‌ها گفت: در این مرحله کمیته ادیان الهی با هدف کمک ویژه‌تر به پیروان اقلیت‌های دینی تشکیل شد که با همکاری دیگر اقشار بسیج و همچنین برگزاری جلسات با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس و نمایندگان انجمن‌های آنان تلاش کردیم به یک جمع‌بندی برای کمک‌رسانی به این خانواده‌ها برسیم. این کمیته بنا دارد در آینده برای کمک به پیروان ادیان توحیدی در سایر کشورها نیز برنامه‌ریزی و تلاش کند.

شناسایی نیازمندان و توزیع برعهده نمایندگان ادیان توحیدی است

رئیس کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج تصریح کرد: به جهت تکریم پیروان این ادیان الهی تصمیم شد تا شناسایی و تحویل بسته‌ها و کمک‌ها تماما از سوی نمایندگان آن‌ها انجام شود و بسیج تنها نقش نظارتی داشته باشد.

عیدی بسیج برای  ۵۰۰ خانواده کلیمی و مسیحی

وی با بیان اینکه این کمک‌‌ها از ابتدای دی‌ماه همزمان با جشن عید مسیحیان و کلیمیان و به مناسبت آغاز سال جدید میلادی توزیع خواهد شد، تصریح کرد: این کمک‌ها با عنوان عیدی مسلمانان در ابتدای سال نو به دست این خانواده‌‌های نیازمند خواهد رسید که در این مرحله حدود ۵۰۰ خانواده کلیمی و مسیحی را شامل می‌شود. در مرحله نخست بنا داریم به خانواده‌ها در استان تهران کمک‌رسانی کنیم و در ادامه به خانواده‌های دیگر شهرهای کشور کمک‌رسانی کنیم و تا قبل از پایان سال جاری تمام نیازمندان اقلیت‌های دینی تحت پوشش قرار گیرند.

مومنی‌ها ادامه داد: این کمک‌‌ها یا به صورت بسته‌های ارزاق و بهداشتی و یا کارت هدیه تحویل نمایندگان انجمن‌ها خواهد شد تا ان شاء الله به دست این خانواده‌ها برسد.

اعلام آمادگی بسیج برای تأمین جهیزیه دختران خانواده‌های اقلیت دینی

رئیس کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج اضافه کرد: اعلام آمادگی کردیم تا در صورت نیاز جهیزیه نیز برای دختران دم بخت نیازمند اقلیت‌های دینی ارائه کنیم که البته از سوی نمایندگان اعلام شده است که باتوجه به شرایط کرونایی تعداد آن‌ها بسیار محدود است و شاید در مجموع ۵ جهیزیه تهیه و توزیع شود. کمک به برنامه‌های درمانی و بهداشتی خانواده‌های نیازمند اقلیت‌های دینی نیز در دستور کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان انجمن‌های دینی از این اقدام سازمان بسیج بسیار قدردانی کردند و این اقدام را ارزشمند دانستند. این انجمن‌ها همواره در مسیر انقلاب بودند و موضع‌گیری‌های خوب و به موقعی داشتند که امیدواریم از بستر این کمیته بتوانیم ارتباط بیشتری داشته باشیم.

فیلم توضیحات این طرح را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 9
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین