عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
حجت الاسلام کاظم رضایی طلبه ای است که به صورت خود جوش و با راه انداختن گروه های جهادی کوچک، اما چابک به یاری مردم محروم استان خود شتافت.

عقیق:از یاسوج، هر چند نظام جمهوری اسلامی خدمات بی شماری به استان کهگیلویه بویراحمد در طول ۴۰ سال گذشته ارائه کرده، اما عمق محرومیت به حدی است که تا رفع محرومیت ها راه طولانی در پیش است.

استانی که مناطق محرومی همچون زیلایی، سیلاب کلوار، قله رئیسی، دیشموک، مارگون و ...دارد و برخی از این مناطق همچنان پایلوت مناطق محروم به شمار می آید. اما آنچه چشمگیر بوده اقدامات جهادی قشر های مختلف به ویژه دانشجویان و طلاب بوده است.

طلاب کهگیلویه و بویراحمد آنچنان که رئیس مرکز خدمات حوزه های استان اعلام کرده در قالب هشت گروه جهادی به مناطق محروم استان خود خدمت می کنند. در این بین عده ای از طلاب به صورت خود جوش و با راه انداختن گروه های جهادی کوچک، اما چابک به یاری مردم محروم استان خود شتافته اند.

یکی از اینها شیخ کاظم رضایی است که منطقه محروم مارگون را در دستور کار قرار داده و اقدامات مومنانه و جهادی قابل وصفی انجام داده است.

او می گوید: افزون بر۱۵۰ کیسه آرد از محل کفاره ماه مبارک رمضان به لطف مومنان همیشه نیکوکار جمع آوری و آنها را در اختیار مستحقین قرار دادیم.

شیخ کاظم ابتکاری به خرج داده و دو کیسه آرد به خانواده های محروم می دهد، یکی برای خودشان و دیگری برای پخت و در اختیار قرار دادن خانواده های محروم دیگر. به عبارتی هر کیسه آرد ۴۵۰ عدد نان می شود و تاکنون ۶۷۵۰۰ نان بین خانواده های مستحق توزیع شده است.

او علاوه بر نان به سایر نیازمندی ها توجه می کند و می گوید ۷ عدد بخاری نو و دست دوم به ارزش ۷ میلیون خریداری و در اختیار خانواده های محروم قرار دادیم.

شیخ کاظم علاوه بر اینها به دلخوشی بچه ها دل بسته است و به کمک و مشارکت آستان قدس ۳۵۰ کیف و نوشت افزار مزین به نام سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، میان دانش آموزان محروم روستاهای مارگون تقسیم کرد. او همچنین ۶۰ جفت کفش خریداری و در اختیار ایتام و کودکان نیازمند قرار داد.

روحانی جوان کهگلیویه و بویراحمدی وقتی ندای ولی امر مسلمین جهان را می شنود، قدم در راه کمک های مومنانه می گذارد و بالغ بر ۸۰۰ بسته غذایی در شش مرحله تحویل خانواده های نیازمند می دهد.

 از کجای اقدامات جهادی شیخ جوان باید گفت: از هزار پرس غذای گرم که در اختیار خانواده های محروم قرار داد و یا ذبح ۱۰ راس گوسفند و توزیع گوشت گرم میان خانواده های محروم.

 شیخ کاظم، بیماران را هم فراموش نمی کند. او از اعزام ۱۰ بیمار سوختگی بالای ۴۰ درصد با کمک موسسه مرحم تهران و بیمارستان ۱۵ خرداد می گوید که به طور رایگان عمل جراحی و درمان آنها صورت گرفت.

این تنها بخشی از اقدامات این شیخ جهادی بود

 

 

 

 

جهاد ادامه دارد ...

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین