عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
پدر شهید احمدی روشن گفت: اکثر مردم، شهید فخری زاده را نمی شناختند و اینکه رژیم صهیونیستی چطور او را شناخته بود برای ما جای تعجب است.

عقیق:شهید مصطفی احمدی روشن پنجمین دانشمند شهید هسته ای کشور بود که حدود 9 سال پیش توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید. او یکی از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود و تاثیر بسیار مطلوبی در بخش تامین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی در زمان تحریم‌ها داشت. 21 دی ماه 1390، مصطفی احمدی روشن در حالیکه عازم محل کار خود بود، دو تروریست موتورسوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودروی وی که یک دستگاه خودروی پژو 405 بود، او را به شهادت رساندند. پس از گذشتن 9 سال از شهادت احمدی روشن دوباره یک ترور دیگر دانشمند هسته ای قلب ملت ایران را به درد آورد.

هفتم آذرماه 1399 ، محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به‌دست عوامل تروریست در آبسرد تهران ترور شد و به شهادت رسید. شهید محسن فخری زاده دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و دارنده لقب پدر برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی بود. او یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که نامش در فهرست 500 نفرهٔ قدرتمندترین افراد جهان در نشریه آمریکایی فارن پالیسی عنوان شده بود.

رحیم احمدی روشن پدر شهید هسته ای، مصطفی احمدی روشن در گفتگو با تسنیم با اشاره به به گمنام بودن شهید محسن فخری زاده گفت: من او را نمی شناختم نه تنها من بلکه اکثر مردم نیز حتی نام او را نشنیده بودند و اینکه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی چطور او را شناخته بود برای ما جای تعجب است. همانطور که همین دشمنان ملت، مصطفی احمدی روشن را شناخته بودند در حالیکه مردم عادی او را نمی شناختند. شهید شهریاری، شهید علیمحمدی و شهید رضایی نژاد نیز همین گونه بودند. کسانی که در میان مردم ناشناخته بودند اما دشمن آنها را خوب شناخت و به همین دلیل اقدام به حذف شان کرد.

وی افزود: پیام شهادت محسن فخری زاده همان پیام شهدای هسته‌ای قبل است شهدایی که با خون شان زیر برگه جهاد علمی و دستاوردهای علمی شان را امضا کردند به این معنی که ما تا پای جان مان پای این جهاد ایستاده ایم و جانشان را در این راه دادند. فخری زاده یکی از نخبه های صنعت هسته‌ای کشور بود. او جزء نیروهای بی بدیل نظام بود.

پدر شهید احمدی روشن با گلایه از نادیده گرفته شدن برخی از افتخارات شهید فخری زاده گفت: متاسفانه برخی از مسئولین ما بعد از شهادت او تلاش داشتند به عنوان نیروی هسته‌ای معرفی نشود و این برای ما سوال برانگیز است که چرا بعد از اینکه همه نیروهای نخبه هسته ای شناخته شدند و جهادگونه در راه علم هسته‌ای خود را فدا کردند. وقتی مشخص شد که ما در این راه چه نیروهایی ارزنده‌ای داریم باز هم برخی نمی خواهند این شهید را به عنوان شهید هسته‌ای اعلام کنند.

رحیم احمدی روشن در ادامه تصریح کرد: باطل السحر این مسئله حضرت آقا شدند. ایشان شهید فخری زاده را به عنوان یک شهید هسته‌ای معرفی کردند و او را نخبه ایران می دانند و این موضوع را در پیام تبریک و تسلیت شان عنوان کردند.

وی با اشاره به ترور جانسوز سردار سلیمانی گفت: بعد از شهادت سردار دلها سردار سلیمانی، بایدن ملعون که برخی هنوز به او دل بسته اند از ترور شهید سلیمانی اظهار خرسندی کرد. شهید سلیمانی کسی بود که دست داعش را از جان و مال و ناموس مردم حتی غیر مسلمانان قطع کرد آن وقت ما از این شهید فقط یک دست پیدا کردیم دستی که تصویر آن معروف بود. دشمنی که ترور می کند از این جنس است.

پدر شهید هسته ای افزود: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌هایشان می‌فرمایند ما دیگر نباید مذاکره با دشمنان خود داشته باشیم. اگر مسئولان حرف های رهبری را آویزه گوش خود کنند با خیلی از مشکلات برخورد نمی کنیم عزیزانی که آنها را یکی یکی از دست می دهیم کسانی بودند که خود را فدای این مملکت و نظام کردند تا برای ما درسی به جا بماند.

وی با اشاره به بی مهری به برخی از فعالیت های هسته ای گفت: خانمی را به جرم جاسوسی دستگیر می‌کنند و با سه نفر معاوضه می شود به محض این که پایش به اسرائیل می رسد فردی به عظمت فخری زاده ترور می‌شود. عده ای هنوز تمایلی ندارند که صنعت هسته‌ای ایران پیشرفت کند. برخی حتی پیش از اینکه برجام نوشته شود بهترین نیروهای صنعت هسته‌ای را از این فضا بیرون کردند و بعد از تصویب برجام شروع به قلع و قمع بسته های سانتریفیوژ کردند.

احمدی روشن اظهار داشت: سانتریفیوژهایی که قطعات آن توسط امثال مصطفی احمدی روشن با خون دل جمع شده بود اما آن را از مدار خارج کردند. 450 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد داشتیم که بعد از نشست بغداد آن را اکسید کردند و حدود 11 تن اورانیوم غنی شده سه و نیم درصد را به کشورهای دیگر رد کردند. نیروهای نخبه صنعت هسته ای از کار برکنار شدند و هر چه در آن دوران ما فریاد کردیم فایده ای نداشت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین