عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
حجت الاسلام پناهیان:
پناهیان گفت: ریشۀ سیاسیِ ترور اخیر، پالس‌هایی از ضعف است که از داخل به دشمنان داده می‌شود. این پالس‌ها، از زمان فتنه ۸۸ شروع شد؛ وقتی یک جریان سیاسی توانست اختلاف سهمگینی در جامعه ایجاد کند، آن‌وقت، دشمن دید که می‌تواند ضربه بزند.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه روز گذشته پیش از درس هفتگی شرح نهج البلاغه در حوزه دارالحکمه به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده سخنانی را مطرح کرد.

وی در این سخنان با موضوع «عدم انسجام داخلی، علت اصلی ناامنی و تحریم» اظهار داشت: ما نمی‌توانیم ابعاد سیاسی این ترور را در نظر نگیریم. ریشۀ سیاسیِ این ترور، پالس‌هایی از ضعف است که از داخل کشور، به دشمنان داده می‌شود. این پالس‌های ضعف، به‌طور عمده، از زمان فتنه ۸۸ شروع شد. وقتی یک جریان سیاسی توانست اختلاف سهمگینِ سیاسی و تفرقه عمیقی در جامعه ایجاد کند، آن‌وقت بود که دشمن دید می‌تواند ضربه بزند.

وی افزود: الان که می‌دانیم این مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد، وقتی برخی از سیاستمداران پالسِ مذاکره می‌فرستند، این یعنی اعلام ضعف. وقتی این اعلام ضعف (آن‌هم بعد از سخنان رهبری مطرح می‌شود) این یعنی ما آسیب‌پذیر هستیم و شما می‌توانید ما را بزنید، و آنها هم می‌زنند و تأمل نمی‌کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه اخیراً رهبری فرمودند که مذاکره برای ما فایده‌ای نداشته است، گفت: بلافاصله فردای آن روز، رئیس‌جمهور مملکت می‌گوید: «ما برای مذاکره آماده‌ایم!» این یعنی یک اختلاف بد، که موجب اعلام ضعف کشور است. فرق اختلاف خوب و بد چیست؟ اختلاف خوب برای جامعه، مفید است، مثلاً اینکه اختلاف نظر داشته باشیم در شیوۀ رسیدن به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات یا اختلاف بر سرِ راه‌های تحقق مقاومت بهتر در برابر دشمن داشته باشیم. اما اختلاف بر سر تسلیم‌شدن یا مقاومت‌کردن، یک اختلاف بد و اختلاف شکننده است.

این سخنران مذهبی ادامه داد: این اختلافاتی که برخی از سیاسیون ما ابراز می‌کنند، واقعاً نابودکننده سرمایه کشور است. انگار آنچه ما تا کنون، با خون شهیدان و با زحمت‌هایی که کشیده شده از اقتدار جمع کرده‌ایم، اینها را می‌خواهند یک‌شبه به باد بدهند.

وی تصریح کرد: اینکه سیاسیون یک ملتی بعد از برخورد خبیثانه آمریکا در مذاکره، باز هم تقاضای مذاکره با آمریکا بکنند، این ملت را می‌شود نابود کرد، یعنی از نظر دشمن این‌طور است. اینکه یک ملتی سخن رهبرش را که دارد عقلانی برخورد می‌کند، در حد رئیس‌جمهور و وزیر خارجه، زیر پا بگذارند، مملکت در معرض خطر قرار می‌گیرد.

پناهیان گفت: مهم نیست چه دولتی سرِ کار باشد، مهم این است که در کشور ما اختلافات بد و عدم انسجام درونی، نشانۀ اعلام ضعف در مقابل دشمن است و برخی از این اختلافات دلالت بر این دارد که جریان‌های سیاسی‌ هستند که می‌خواهند کوتاه بیایند، مثل اتفاقی که در فتنه ۸۸ افتاد.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: اگر انسجام درونی‌مان از بین برود لطمه می‌خوریم و اگر در مقابل دشمنان‌ انسجام داشته باشیم، دشمنان ما نمی‌توانند به ما ضربه بزنند، آنها هم برای ضربه زدن، حساب و کتاب دارند و سود و زیان خودشان را حساب می‌کنند که بزنند یا نزنند. آنها وقتی تفرقه را درون ما ببینند، می‌زنند.

وی اضافه کرد: بعد از شهادت این شهید عزیز هم دوباره بوی تفرقه آمد، یک عده‌ای گفتند که ایشان شهید هسته‌ای بوده و یک عده‌ای گفته‌اند که «نه؛ شهید هسته‌ای نبوده است!» حالا شما از این انکار، چه چیزی به‌دست می‌آورید؟!

پناهیان گفت: انسجام درونی در درجه اول، توسط سرخط‌های سیاسی، شکسته می‌شود یا ایجاد می‌شود. وقتی در ارتباط با حساس‌ترین مسائل کشور در مقابل دشمنان، دو حرف از کشور بیرون بیاید، انسجام درونی از بین رفته است. کسی که این را نفهمد، الفبای سیاست را نمی‌فهمد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 5

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین