عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
حجت الاسلام خسروپناه:
شهید فخری زاده از علاقه‌مندان به فلسفه بود که که در مباحث فلسفه فیزیک صاحب بحث و تاملات جدی بود.

عقیق:مصادف با ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند سترگ فیزیک هسته‌ای کشورمان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگویی گفت: بنده شهادت دوست عزیز و دانشمند مجاهد شهید حاج محسن فخری زاده را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم شهید، شاگردان ایشان ومردم شهید پرور تسلیت عرض می کنم. 

وی با بیان وجوه پنهان شخصیت والای شهید فخری زاده گفت: حاج محسن شخصیتی فکور بود. شاید بسیاری او را به عنوان دانشمند عرصه‌ی هسته‌ای، موشکی و حتی فردی موثر در ساخت کیت کرونا بشناسند و قطعا تمام اینها از توانمندی‌های این شهید بزرگوار بود اما دو ویژگی دیگری نیز داشت که کمتر شناخته شده است:

1-فکور بودن و تعلق خاطری که به حکمت متعالیه ملاصدرا داشت

2-منش عرفانی و اخلاقی ایشان که از او شخصی متین، صبور، خلیق و متواضع ساخته بود. 

استاد عالی فلسفه حوزه و دانشگاه گفت: ما با شهید دکتر فخری زاده جلساتی تحت عنوان فلسفه فیزیک در موسسه حکمت و فلسفه ایران داشتیم و همچنین در سازمان سپند که تحت مدیریت ایشان بود،  و در این جلسات مباحث فکری و علمی عمیقی صورت می‌پذیرفت برای نمونه شهید فخری زاده مباحثی را نظیر مقایسه ماده فیزیکی و ماده فلسفی طرح و ارائه می کرد. به اعتقاد من، حاج محسن اگر وقت کافی برای مباحث فکری و اندیشه‌ای داشت قطعا یکی از برجستگان عرصه فلسفه فیزیک در کشورمان محسوب می‌شد.

حجت الاسلام خسروپناه درخصوص ترور شهید فخری زاده گفت:  موساد بارها قصد ترور فخری زاده را داشت اما ناکام مانده بود اما متاسفانه امروز ایشان به شهادت رسید و ضایعه‌ای سخت و دلخراش برای دوستان بر جای گذاشت. در این میان علی رغم زحمات مجدانه‌ای که مجموعه‌هایی امنیتی صورت می‌دهند باید به این پرسش پاسخ بدهند که چطور تروریست‌ها به خاک کشور نفوذ کرده و افرادی نظیر شهید دکتر فخری زاده را شناسایی می‌کنند و به شهادت می‌رسانند.

وی در پایان با بیان ضایعه وارده به کشور و نظام اسلامی گفت: بنده چه بگویم جز ابراز مصیبت و غم. نظام شاید باید نیم قرن تلاش کند تا بتواند از میان صدها نفر محقق انقلابی، فردی در طراز حاج محسن را تربیت کند. بنده به جرئت می‌توانم عرض کنم که شهید فخری زاده، حاج محسن هسته‌ای و موشکی ما بود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین