عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
گروه جهادی شهید مهابادی برای نیازمندان و محرومان منطقه قرچک ورامین خانه می‌سازد و منازل فرسوده را بازسازی و مرمت می‌کند.

عقیق: مسأله محرومیت‌زدایی یکی از موضوعات پرتکرار در این سال‌ها و به‌ویژه در روزگار کرونا بوده است. دلیل اصلی این کمبودها هم مثل خیلی از موارد دیگر مشکلات مالی است. بازسازی و مرمت منازل فرسوده و از بین رفته در مناطق محروم اطراف پایتخت در این ماه‌ها از سوی گروه‌های جهادی کلید خورده است. گروه‌های جهادی که برای ساخت منازل مردم پیش‌قدم شده‌اند تا شاید بتوانند در این راه گامی بردارند.

مرتضی هزار جریبیان مسئول گروه جهادی شهید مهابادی درباره فعالیت‌های جهادی‌شان به خبرنگار فرهنگی تسنیم می‌گوید: شهید مهابادی از شهدای روستای داودآباد قرچک ورامین است که در 8 سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده است و نام گروه جهادی نیز برگرفته از نام این شهید والامقام است. این گروه جهادی بیش از 6 سال است که در مناطق محروم ورامین فعالیت دارد. تمرکز این گروه در جهت محرومیت‌زدایی اما با تخصص و ویژگی مرمت منازل نیازمندان است؛ البته که در حوزه‌های تأمین نیازهای اولیه  و تهیه بسته‌های معیشتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما مشخصاً در ساخت منازل و بازسازی منازل فرسوده تمرکز داشته‌ایم.

گروه‌های جهادی , جهادگر , مناطق محروم , محرومیت زدایی ,

هزار جریبیان همه فعالیت‌های این گروه جهادی را مرهون زحمات خیران و نیک‌اندیشان دانست و گفت: خیران زیادی در این سال‌ها ما را یاری داده‌اند که اگر حضورشان نبود هیچ‌کدام از این اقدامات صورت نمی‌گرفت. بیش از 30 نفر از فعالان و بسیجیان جهادگر این منطقه ما را در این مسیر کمک می‌کنند. فرمانده سپاه قرچک و فرمانده حوزه 5 بسیج شهری نیز تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا ما در این مسیر گام برداریم. این نیرو‌های جهادی با هم‌افزایی بسیج سازندگی، خیرین و مردم شهرستان برای تأمین مصالح ساختمانی و ابزارآلات کار عمرانی در راستای کمک به محرومان و محرومیت‌زدایی با تعمیر خانه‌های خانواده‌های بی‌بضاعت کار خود را انجام می‌دهند.

جریبیان گفت: امسال 2 منزل به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده‌ است و هم‌اکنون نیز فعالان جهادگر این گروه جهادی مشغول فعالیت‌اند و تلاشمان بر این است که منازل بیشتری را بازسازی کنیم تا مردم  عزیزمان از وجود سرپناه در روزهای سرد پیش‌رو در امان بمانند.

گروه‌های جهادی , جهادگر , مناطق محروم , محرومیت زدایی ,

وی ادامه داد: گروه جهادی شهید مهابادی با هماهنگی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شهرستان، در جهت ساخت و بازسازی واحدهای آموزشی روستای داودآباد اقداماتی را انجام داده‌اند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین