عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
طرح آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه کاربردی قرآن کریم به همراه ترجمه و مفاهیم آن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان در زندان استهبان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آیات زندگی در زندان توسط بیت‌الاحزانی‌هاعقیق: طرح آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه کاربردی قرآن کریم به همراه حفظ آن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در زندان استهبان اجرا می‌شود و در این راستا مراسم افتتاحیه طرح با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در زندان استهبان برگزار شد.

زندانی خطاکار است و خداوند راه بازگشت را باز گذاشته است

شاهسونی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اجرای طرح آیات زندگی در ندامتگاه استهبان گفت: باید دیدگاه مسئولان نسبت به زندانیان عوض شود و نباید به زندانیان به چشم مجرم و تبه‌کار نگاه کنیم بلکه آنها خطا کرده‌اند و خداوند راه بازگشت را برای همه باز گذاشته است.

یک آیه قرآن می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی آیات زندگی گفت: این طرح حفظ یک آیه قرآن کریم در هفته است اما حتی یک آیه قرآن می‌تواند سرنوشت یک انسان را عوض کند و چنانچه قرآن کریم به جان انسان بنشیند و در آیات آن تدبر و تفکر کند، سرنوشت آن فرد به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

باید زندان دارالقرآن شود تا نادمان به حافظ قرآن و حامل قرآن تبدیل شوند

شاهسونی اقدام مسئولین ندامتگاه استهبان در برگزاری طرح ملی آیات زندگی را قدمی سرشار از خیر و برکت دانست و افزود: ان شاء الله تمامی زندان‌های استان فارس و حتی زندان‌های سراسر کشور از این مجموعه الگوپذیری داشته باشند و معارف قرآن و اهل بیت (ع) را در زندان‌ها گسترش دهند که در این صورت زندان به دارالقرآن تبدیل خواهد شد و زندانی به حافظ قرآن و حامل قرآن تبدیل می‌‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی کشور ادامه داد: داوطلبان عزیز همت کنند طی هر هفته یک آیه قرآن کریم را حفظ کرده و علاوه بر آن به ترجمه و تفسیر آن نیز دقت نمایند و پس از حفظ کردن ۴۰ آیه که یک سطح را تشکیل می‌دهد از آنان آزمون به عمل می‌آید.

دلی که یاد و نام خدا در آن جای گیرد از تفکرات شیطانی خالی می‌‌شود

شاهسونی هدف از این طرح را تدبر و اندیشیدن در آیات نورانی قرآن کریم عنوان و خاطر نشان کرد: در هر دلی که یاد و نام خدا و آیات قرآن جای دارد، تفکرات منفی و شیطانی از آن دل خالی می‌‌شود.

وی با ذکر نمونه‌ای از زندانیانی که حفظ قرآن کریم در زندان نجات بخش آنان شده بوده است گفت: روح الله جلیله نمونه‌ای ملموس است که به جرم حمل مواد مخدر تا پای چوبه دار رفته بود و با حفظ قرآن کریم در زندان از مرگ رهایی یافت و هم‌اکنون که آزادی خود را به دست آورده به آموزش قرآن در زندان جیرفت می‌پردازد.

باید ندامتگاه استهبان الگوی همه ندامتگاه‌های کشور باشد

مدیر بیت‌الاحزان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ان شاء الله زندان استهبان تبدیل به دارالقرآن و نادمان آن حافظان قرآن شده‌اند و زندان استهبان که آغاز کننده طرح ملی آیات زندگی در زندان‌ها است ان شاء الله شاهد به نتیجه رسیدن این بنای خیر و سنت حسنه از زندان استهبان باشیم و به زودی جشن حفظ سطح یک را در این مکان برگزار کنیم.

به گزارش فارس طرح ملی آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه موضوعی و کاربردی قرآن کریم در طول ۴۰ هفته همراه با آشنایی با ترجمه و تفسیر و محتواهای مرتبط با هر آیه است که مؤسسه بیت الاحزان از اسفندماه گذشته در سطح کشور آغاز کرده است. حضور در این طرح نیاز به دارابودن شرایط خاصی نیست و این طرح قابلیت اجرا در تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی، خصوصی، نظامی، فرهنگی، محله‌ای و حتی خانوادگی را دارد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین