عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
رئیس هیات اندیشه‌ورز بسیج مداحان استان قم گفت: مقام معظم رهبری مداحی را یک پدیده می‌دانند که نظیر آن در جوامع غربی وجود ندارد بنابراین مداح باید با بصیرت و علم لازم مثمرثمر باشد و باری از دوش انقلاب با جان و مال خود بردارد.

بسیجی بودن، امتیاز مداحان است/ باید با جان و مالمان باری از دوش نظام برداریمعقیق:عباس حیدرزاده، مداح اهل بیت (ع) و رئیس هیات اندیشه‌ورز بسیج مداحان استان قم در گفت‌وگویی که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج انجام شد، اظهار داشت: بسیجی کسی است که در وجود خود در راه اهداف اسلامی، جانفشانی دارد. بسیجی خود را داوطلبانه در این عرصه وارد می‌کند و جان و هنر خود را در اختیار قرار می‌دهد.

مداح بسیجی کیست؟

وی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی بیانگر اخلاص است، تصریح کرد: بسیجی با اخلاص بالای خود پای کار اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) می‌ایستد. مداحی که عضو بسیج می‌شود، داوطلبانه احساس تکلیف کرده و اعلام می‌کند هرجا خطری وجود داشته باشد با صدا و شعرخوانی خود پای کار است.

 بسیجی بودن یک امتیاز برای مداحان است

حیدرزاده با بیان اینکه بسیجی اعلام می‌کند آماده دفاع و خطر کردن است، گفت: بسیجی بودن یک امتیاز برای مداحان محسوب می‌شود. افرادی که در کربلا در رکاب امام حسین (ع) جنگیدند و به شهادت رسیدند، همواره برای ما الگو هستند و تا دنیا، دنیاست، نام این شهدا سر زبان‌ها خواهد بود؛ زیرا با اخلاص بالای خود در راه ولایت ایستادند و جانفشانی کردند. بسیجیان نیز اینگونه هستند که در راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) که همان آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام و شهداست، جانفشانی می‌کنند و آرزوی شهادت دارند.

ارتقای توانمندی‌های مداحان هدف بسیج

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اقدامات بسیج مداحان استان قم تصریح کرد: در استان قم ۷۰۰ مداح بسیجی شناسایی شده‌اند و برای هرکدام پرونده تشکیل شده است و براساس توانمندی‌ها رتبه‌‌ای ریافت کرده‌اند. در بسیج مداحان برای این افراد براساس رتبه‌هایشان آموزش‌هایی درنظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کرونایی، آموزش‌ها و ارتباطات از طریق فضای مجازی است، تصریح کرد: همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی تلاش کردیم تا برنامه‌ای برگزار کنیم و حضور مداحان بسیجی در آن پررنگ بوده است. در این شرایط کرونایی که امکان حضور فیزیکی نیست به صورت مجازی گردهمایی‌هایی داریم که الحمدلله حضور پررنگ بوده است.

کرونا فعالیت‌ها را کم نکرد؛ بلکه تغییر داد

حیدرزاده با اشاره به کمک‌های مومنانه بسیج مداحان قم افزود: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها، فعالیت و برنامه‌ها کم نشد، بلکه تغییر رویکرد داد و به سمت خدمت به محرومین سوق پیدا کرد که در این زمینه بسته‌های ارزاق و غذای گرم تهیه و میان محرومان توزیع شده است.

ویژگی‌های یک مداح بسیجی

رئیس هیات اندیشه‌ورز بسیج مداحان استان قم با اشاره به اینکه مداح بسیجی باید عالم، بصیر و مخلص باشد، تصریح کرد: مداح بسیجی باید مجهز به سلاح علم بوده و از بصیرت لازم نیز برخوردار باشد تا بداند در هرکجا چه حرکتی کند، نیاز جامعه در مقاطع زمانی مختلف چیست، رهبری چه می‌خواهد، نیاز انقلاب کجاست و ... تا با این نیازسنجی‌ها اقدام لازم را داشته باشد. این مداح باید عالم هم باشد تا بتواند مسئولیت خود را بشناسد.علاوه بر این‌ها مداح بسیجی مخلص است و اهل نفاق نیست.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مداحی را یک پدیده می‌دانند که نظیر آن در جوامع غربی وجود ندارد؛ بنابراین مداح باید با بصیرت و علم لازم مثمرثمر باشد و با جان و مال خود باری از دوش انقلاب بردارد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین