عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: به مناسبت هفته بسیج و با توجه به شرایط کشور، پویش «سلیمانی‌ها؛ هر پایگاه یک خدمت» در سطح ۵۴ هزار پایگاه بسیج اجرایی خواهد شد تا گام بلندی علیه کرونا برداریم.

۵۴ هزار پایگاه بسیج با پویش «سلیمانی‌ها» علیه کرونا می‌جنگندعقیق: حجت‌الاسلام احسان رضایی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در گفت‌وگویی اظهار داشت: هرساله در ایام هفته بسیج، پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات، برنامه‌های ویژه‌ای همچون سرکشی فرماندهان از پایگاه‌ها، آذین‌بندی محلات و مرور اهداف بسیج را دستور کار دارند اما امسال با توجه به شرایط خاص کشور، پویش «سلیمانی‌ها؛ هر پایگاه یک خدمت» را به صورت ویژه اجرایی خواهیم کرد.

بسیجی‌ها در این پویش چه خواهند کرد؟

وی افزود: در این پویش بناست هر پایگاه بسیج در سراسر کشور حداقل یک خدمت را ارائه کند که می‌تواند در قالب کمک‌های مومنانه اعم از توزیع بسته‌های غذایی، غذای گرم، تهیه جهیزیه و یا کمک به سالمندان برای خرید باشد. در بعد دوم می‌تواند در حوزه اقدامات سلامت مانند تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی سطوح عمومی مانند ایستگاه اتوبوس و ...، پشتیبانی از بیمارستان‌ها و تهیه مواد لازم برای آن‌ها مانند ماسک، گان، شیلد، سوپ و آبمیوه برای بیماران و مدافعان سلامت باشد. رویکرد دیگر فعالیت‌های این پویش در راستای اقدامات آموزشی در زمینه مقابله با کروناست.

۵۴ هزار پایگاه بسیج علیه کرونا

رضایی با اشاره به اینکه این اقدامات در قالب دستورالعملی ابلاغ شده است و پایگاه‌های بسیج می‌توانند با خلاقیت خود اقدامات دیگری نیز انجام دهند، تصریح کرد: در این پویش بالغ بر ۵۴ هزار پایگاه بسیج مساجد و محلات فعال خواهند شد تا ان شاء الله سیلی از خدمات در هفته بسیج اجرایی شود.

کمک مومنانه تا پایان سال ادامه خواهد داشت

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات با بیان اینکه بازه زمانی اجرای پویش سلیمانی‌ها در هفته بسیج است، گفت: همزمان با این طرح مرحله سوم کمک مومنانه نیز از سوی سازمان بسیج اجرایی می‌شود که این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

تمام اقدامات مردمی خواهد بود

وی تصریح کرد: کار خدمت در سطح پایگاه‌های بسیج به صورت مردمی خواهد بود و هر پایگاه با عزم گروه‌های جهادی خود در محلات کمک‌های مردمی را جمع‌آوری خواهند کرد تا با پشتوانه آن‌ها اقدامات را اجرایی کنند. برخی از این برنامه‌ها نیازمند پشتوانه مالی و برخی مانند ضدعفونی نیازمند پشتوانه نیروی انسانی است که برای هرکدام باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین