عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
در این گزارش روایت هیأت فاطمیون شهرکرد است که تمام همّ و غم خود را گذاشته‌اند روی مشکلات مردم محله و سعی می‌کنند در این شرایط کرونایی باری از دوش هم محله‌ای های خود بردارند.

عقیق: بچه‌های هیأتی هیأت فاطمیون شهرکرد که از بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) درس «الجارُ ثُمَّ الدّارُ» آموخته‌اند و درک کرده‎اند که امیرالمؤمنین(ع) بیش از اینکه بر پیشانی پینه داشته باشند بر دوششان پینه داشتند امروز در لبیک به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک مومنانه  با ایجاد گروه جهادی اقدام به رفع مشکلات خانواده‌های کم بضاعت و آسیب‌دیده شیوع ویروس کرونا در محله خود کرده‌اند.

اعضای هیئات مذهبی کسانی هستند که در بحران‎ها و مشکلات کشور پیش‎قدم بوده‌اند و خودشان را ملزم به کمک به جامعه خود می‌دانند و اینبار نیز پس از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک مومنانه پایه کار آمدند و جلسات هفتگی هیأت را به محلی برای مبارزه با ویروس کرونا و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت و آسیب‌دیده تبدیل کردند.

این بچه‌ها تعداد 60 خانوده کم بضاعت و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا را در محله خود شناسایی و با هزینه شخصی خود و جمع‌آوری کمک از بین خانواده، دوستان و خیرین شهر با تاکید بر محرمانه بودن کمک‌ها و حفظ کرامت خانواده‌هایی که به واسطه شرایط بد اقتصادی و سوء مدیریت در کشور دچار مشکلاتی از جمله تامین معاش خانوده، تهیه جهیزیه، تامین هزینه درمان، تامین مخارج تحصل و تهیه لوازم‌التحریر و گوشی هوشمند برای فرزندان خود شده‌اند تحت حمایت قرار دادند.

این حرکت زیبا ما را برآن داشت که از جزئیات فعالیتشان باخبر شویم که در این راستا با یکی از اعضای شورای این هیأت گفت‌وگویی داشتیم.

اولین قدم ضدعفونی کردن محله

صادق احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا جلسات هفتگی هیأت فاطمیون به محلی برای برای برنامه‌ریزی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شد که در این راستا بچه‌های هیأت گروه‌بندی و شیفت بندی شده و اقدام به ضدعفونی کردن معابر محله می‌کردند.

شناسائی 60 خانواده نیازمند محله 

عضو شورای تصمیم‌گیرنده هیأت فاطمیون شهرکرد ادامه داد: پس از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کم بضاعت یکی از اعضای هیأت که معلم بود با حفظ کرامت خانواده‌ها و محرمانه بودن فعالیت خود اقدام به شناسائی محرومین و آسیب‌دیدگان محله کرد که در این راستا 30 خانواده در محله خود و 30 خانوده در محله‌های اطراف که زیر پوشش هیچ نهاد و یا گروه جهادی نبودند شناسائی شد.

وی تصریح: پس از شناسائی، بچه‌های هیأت با استفاده از پس‌اندازهای خود و جمع‌آوری کمک از خانواده، دوستان و خیرین شهر اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی، تهیه لوازم‌التحریرو گوشی هوشمند برای تعدادی از دانش‌آموزان محله، کمک به درمان یکی از بیماران خاص این محل، تهیه و توزیع مرغ و گوشت گوسفند، کمک به پرداخت اجاره‌بهای تعدادی از مستاجرین کردند.

احمدی تصریح کرد: تعداد 250 بسته معیشتی که هر بسته حدود 250 هزار تومان قیمت داشت در 3 مرحله و همچنین 220 کیلوگرم گوشت مرغ و 60 کیلوگرم گوشت گرم گوسفند در اختیار خانواده‌های کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا قرار داده شد.

خرید 25 دست لوازم‌التحریر برایدانش‌آموزان

وی اضافه کرد: تعداد 25 دست لوازم‌التحریر و یک گوشی هوشمند نیز به دانش‌آموزان خانواده‌های فوق‌ذکر داده‌ شد که کماکان در پی خرید گوشی برای تعداد دیگری از این دانش‌آموزان هستیم.

این عضو هیأت بیان داشت: تهیه یک عدد یخچال و یک دستگاه لباسشویی ، تهیه 6 میلیون تومان هزینه کمک درمان برای یکی از همسا‌یگان داری بیماری سخت، کمک به تهیه مبلغ رهن و اجاره یکی از مستاجران محله و صحبت با مغازه‌داران مواد غذائی محله برای قرار دادن سبدی برای دریافت کمک‌های مردمی از جمله دیگر فعالیت‌های گروه جهادی هیأت فاطمیون بوده است.

اگر هر هیأت و گروهی محله خود را به طور دقیق رصد و از خانوده‌های کم‌بضاعت خود حمایت کند قطعا دیگر اعضای هیچ خانواده‌ای سر گرسنه به بالین نخواهند گذاشت و مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر محرمانه بودن کمک‌ها جهت حفظ کرامت خانواده‌ها گفت: اگر هر هیأت و گروهی محله خود را به طور دقیق رصد و از خانوده‌های کم‌بضاعت خود حمایت کند قطعا دیگر اعضای هیچ خانواده‌ای سر گرسنه به بالین نخواهند گذاشت و مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

من نتیجه گرفتم، این‌ بچه‌‌های هیأت فاطمیون شهرکرد فرزندان همان مادری هستند که خوراک خود را با همسایگان تقسیم و در شب عروسی لباس خود را تقدیم فقیر کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین