عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
برخی فکر می کردند فلسفه مادی گری درست است در حالی که اینطور نیست و منطق صحیحی نداشته و با آموزه‌های حوزه و اسلام مطابقت ندارد.

علامه طباطبایی(ره) ناخالصی های فلسفه را برداشتعقیق: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن  علامه در قم برگزار شد، در پیامی تصویری گفتند: خدا را شکر می کنیم که بار دیگر خدا توفیق داد تا سالگرد علامه طباطبایی را برپا داریم؛ علامه از شخصیت های برجسته زمان ما بود و خدمات زیادی به اسلام، مکتب اهل بیت و حوزه های علمیه ارائه کرد.
معظم له با تاکید بر اینکه در بین خدمات علامه طباطبایی سه خدمت از خدمات ایشان از نظر ما بسیار مهم است تصریح کردند: اول احیای مجالس تفسیر است که در حوزه های علمیه بود ولی در حاشیه بود و ایشان تفسیر را به حوزه ها آورد و به آن رسمیت داد.

معظم له تاکید کردند: برخی فکر می کردند فلسفه مادی گری درست است درحالی که اینطور نیست و منطق صحیحی نداشته و با آموزه‌های حوزه و اسلام مطابقت ندارد.
این مرجع تقلید با اذعان به اینکه مرحوم علامه قلب صاف و پاکی داشت و به واسطه این خلوص نیتش، مرکزی به وسیله خیرین در متن شهر و خانه ایشان ساخته شد و تبدیل به دارالقرآن علامه شد تصریح کردند: در حال حاضر این دارالقرآن فضایی برای احیای علامه و یادآوری خدمات ایشان شد و این مرکز نمادی از این است که ما اگر برای خدا کار کنیم خدا کار ما را رشد می دهد و این پیامی برای طلاب است که راه را با قدرت ادامه داده و منتظر عنایات الهی باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علامه طباطبایی سبب شد مساله تفسیر قرآن که از مهم ترین مسایل علمیست به سطح بالای حوزه ها برسد خاطرنشان کردند: ایشان قرآن را از غریبی بیرون آورد که خدمت بزرگی به تفسیر و حوزه ها بود.
ایشان افزودند: دومین کار ایشان این بود که فلسفه ما ناخالصی هایی داشت که باعث ایراد بود و با آموزه‌های ما نمی ساخت و در آن زمان شرایط به گونه ای بود که اگر کسی فلسفه می خواند به او شهریه نمی دادند؛ ایشان ناخالصی ها را برداشت و دو کتاب فلسفی نوشت که هماهنگ با آموزه های اسلام بود و کتاب درسی حوزه ها شد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کردند: خدمت سوم این بود که در عصر ایشان و عصر ما فلسفه مادی گری کولاک می کرد و طرفداران مادی گری هجوم زیادی بر مسایل مذهبی و روحانیون داشتند؛ ایشان آمد و برنامه ریزی کرد و جلوی آنها ایستاد و کتابی نوشت که نقش موثری در این زمینه داشت.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین