عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
با اهدای لوح سپاس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بسبب مشارکت شایسته این بارگاه ملکوتی در اجرای برنامه های دهه کرامت تقدیر شد.

تقدیر از تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به دلیل مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه کرامتعقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت کشور با آیت‌الله «محمدمهدی ری‌شهری» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) امروز یکشنبه ۲۵ آبان ماه دیدار و لوح تقدیر دکتر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آن از فعالیت‌ها و خدمات این آستان مقدس در دهه کرامت تجلیل شده بود را تقدیم کرد.

آیت‌الله ری‌شهری در این دیدار که در آستانه هفته بزرگداشت مقام حضرت عبدالعظیم (ع) در محل سالن تشریفات این آستان مقدس صورت پذیرفت، طی سخنانی اظهار کرد: ظرفیت دهه کرامت فرصتی در راستای ترویج معارف اهل بیت (ع) و خدمت کریمانه است، باید با استفاده از آیات و روایات و همچنین تاکیدات حضرات معصومین (ع) بتوانیم این خدمت کریمانه را به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه تاکید کرد: برنامه‌های دهه کرامت باید حول محور موضوع خدمت کریمانه باشد و این خدمت کریمانه باید به گونه‌ای باشد که شیرینی آن بنا بر سخنان و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قالب کمک‌های مومنانه برای مردم ملموس بوده و از سوی دیگر مجموعه‌های مختلف با یکدیگر در تحقق این مهم هم‌افزایی داشته باشند تا از این رهگذر به ویژه نیازمندان و افرادی که در ایام کرونا آسیب‌های اقتصادی دیدند حمایت شوند.

بر پایه این گزارش در ادامه از همکاری و خدمات خادم‌القرآن «عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امروز زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و «سید علیرضا شمس‌نیا» نماینده این آستان مقدس در شورای هماهنگی دهه کرامت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

اما در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت کشور طی سخنانی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در این دهه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا عمده برنامه‌های این ایام در بستر فضای مجازی برگزار شد.


وی افزود: با وجودی که عموم این فعالیت‌ها و برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد، اما گستردگی و موفقیت ویژه‌ای داشت، به طوری که برنامه‌های بین‌المللی با حضور کارشناسان مطرح این عرصه که مقیم در کشور‌های خارجی بودند در قالب وبینار برگزار شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به شعار دهه کرامت سال جاری با عنوان خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت علیهم السلام، گفت: با عنایت به این شعار با وجود شرایط کرونایی، با محوریت اعتاب مقدسه و همراهی مردم، از آسیب‌دیدگان کرونا حمایت به عمل آمد، همچنین به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و مخاطبان برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و کانون و موسسه حضرت خدیجه (س) اقدامات متعددی برای خدمت رسانی به محرومان انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح توزیع گوشت قربانی اشاره داشت که از ماه رجب آغاز شده و ادامه یافت، ضمن اینکه مرحله بعدی این طرح در ماه ربیع الثانی برگزار می‌شود.

وی در ادامه از آمادگی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برای راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری هم‌نام با حضرت عبدالعظیم (ع) در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با تحقق این مساله این کانون‌ها به نوعی می‌توانند با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) مرتبط شده و در عرصه ترویج معارف آن حضرت اطلاع رسانی و فعالیت داشته باشند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین