عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
ماجرای تعطیلی باشگاه بدنسازی در مشهد چه بود
جمعه ای که گذشت یکی از باشگاه‌داران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی در پی اوج گیری دوباره کرونا، مطلبی توهین‌آمیز نسبت به ائمه اطهار(علیهم السلام) منتشر کرد. 

عقیق: "رضا تبریزی نوری مدیر یک باشگاه بدنسازی به دلیل اعتراض به تعطیلی باشگاهش بازداشت شد" این تیتری بود که رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی به عنوان خبر منتشر کرده اند.

اما واقعیت چیست ؟ جمعه ای که گذشت یکی از باشگاه‌داران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی در پی اوج گیری دوباره کرونا، مطلبی توهین‌آمیز نسبت به ائمه اطهار(علیهم السلام) منتشر کرد. 

ساعتی پس از انتشار این استوری توهین آمیز ، شماری از مردم مومن مشهد مقابل باشگاه ورزشی فرد اهانت کننده در بلوار دستغیب این شهر تجمع کردند و با پایین کشیدن تابلوی این باشگاه خواستار برخورد قانونی با این فرد هتاک شدند.

پس از بالاگرفتن اعتراضات مردمی ، مدیر باشگاه با حذف استوری توهین آمیز با انتشار استوری جدید از مردم عذر خواهی کرد.

با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، فرد توهین کننده به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) توسط ضابطان دستگاه قضایی دستگیر شد.

برهمین اساس، پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و تحقیقات از این فرد آغاز شده است.

در پی هتک حرمت ائمه و دادن نسبت ناروا به اهل بیت (ع) توسط این ورزشکار، مردم شهر مشهد یکشنبه شب در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تجمع کردند.

خانواده فرد توهین کننده به مقدسات اسلامی نیز با صدور بیاینه‌ای از این هتک حرمت اعلام تحیر نموده و آن را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است : باسلام و خاکساری و اعتذار به پیشگاه رسول الله (ص)، حضرت فاطمه (س)، ائمه اطهار (ع) و امام زمان (عج)، ما خانواده تبریزی از هرگونه اسائه ادب به ساحت خاندان نبوت و امامت تبری می‌جوییم.

این بیانیه می‌افزاید: بابت آن چه در فضای مجازی رخ داده و مایه تحیر و تالم ماست و قلوب ما را بیش از همه محزون و مکدر نموده از علمای اعلام به ویژه مقام معظم رهبری، پیروان اهل بیت (ع) امت حزب الله، خانواده شهدا و اهالی هیات و جلسات که خود نیز اگر قابل باشیم عضوی از آنها هستیم پوزش می طلبیم و عذرخواهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: به خاطر آنچه هنوز نمی‌دانیم چگونه سر زده و باعث خدشه دار شدن روح و روان هموطنان عزیز ما شده عذرخواهیم، شرمنده و روسیاه اهل بیت (ع) هستیم که نعمت روضه و سفره داری حضرت امام حسین(ع) و برپایی مجالس عزاداری را به ما نیز ارزانی داشتند تا خانواده ما نیز به سهم بسیار ناچیز خود توفیق داشته زیر لوای حضرت امام حسین(ع) عزاداری کنیم و در حرم و عتبات شریفشان زائر باشیم.

خانواده تبریزی در بیانیه خود افزودند: هرگونه بی‌حرمتی به نمکدان این سفره ما را نیز مکدر و محزون کرده و می‌کند. چه رسد اتفاقی که ما را نیز غافلگیر کرده و هنوز متحیریم آیا این اتفاق از فرزند خانواده‌ای سرزده که مادرش به عشق اهل بیت (ع) نام فرزندان خود را محسن و حسن و علی و رضا گذاشته است.

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر از ساحت امام عصر(عج) که هستی ما فدایش باشد و ولی نعمتمان حضرت امام رضا (ع) طلب پوزش و عفو می‌کنیم و ضمن تبری از هرگونه بی ادبی به معصومین(ع) مجدد و مکرر از هموطنانمان عذرخواه و شرمساریم و ضمن پایبندی و احترام به قانون و با امید به رافت اسلامی با پیگیری پرونده از مجاری قانونی تا روشن شدن موضوع در خصوص این جوان، حسن عاقبت ایشان و همه جوانان را از خداوند منان خواستاریم.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین