عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و طی هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش مسابقات از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

مسابقات عقیق:حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در نشست خبری بیست‌ونهمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن با اشاره به برگزاری 28 دوره این مسابقات گفت: مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی همزمان با آغاز این مسابقات یعنی 28 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و البته به غیر از مسابقه درس‌هایی از قرآن فعالیت‌های دیگری هم دارد.

وی از مشارکت سالانه 2.5 تا 3 میلیون دانش‌آموز در مسابقات درس‌هایی از قرآن خبر داد و اظهار کرد: حجت‌الاسلام قرائتی همواره توجه ویژه‌ای به نسل جوان دارند و از این رو این مسابقات با اهداف گسترش فرهنگ قرآن، دانش‌افزایی و تعمیق معارف قرآنی، آشنایی نسل جوان با معارف اهل بیت (ع) و غنی شدن مطلوب اوقات فراغت مخاطبان و نسل جوان برگزار می‌شود.

«هر سال، اول سال تحصیلی تبلیغ مسابقات در مدارس آغاز می‌شود و دانش‌آموزان برای شرکت در آن نام‌نویسی می‌کنند، به این صورت که فرم پاسخنامه بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده توزیع می‌شود و آنها باید برنامه را از تلویزیون ببینند و سؤالات را پاسخ بدهند، مربیان هم پاسخنامه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در پایان سال و پس از برگزاری 18 هفته مسابقه، نفرات برتر مدارس به منطقه معرفی می‌شوند.»

وی با بیان مطلب فوق و با اشاره به شرکت 28 هزار مدرسه در این مسابقات گفت: نفرات برتر مدارس که حدود 70 تا 100 هزار نفرند در مرحله منطقه‌ای به صورت کتبی آزمون خواهند داد؛ به این صورت که ما برنامه‌های درس‌هایی از قرآن 18 هفته را در قالب کتابچه چاپ و در اختیار برگزیدگان قرار می‌دهیم و آنها به صورت کنکوری امتحان می‌دهند در نهایت حدود 3 هزار نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی و هدایای مختلفی دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و طی هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش مسابقات از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود؛ به این صورت که پاسخنامه‌ها از طریق این شبکه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. آنها باید برنامه را ببینند و به سؤالات پاسخ بدهند، البته ماه پیش از شیوع کرونا هم قصد داشتیم از ظرفیت فضای مجازی برای مسابقات استفاده کنیم به هر حال این اقدام آغاز شده و اگر باز‌خورد‌های مثبتی داشته باشد در سال‌های آینده هم آن را ادامه می‌دهیم.

وی از برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن برای مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این اتفاق سال گذشته به صورت آزمایشی برای پایه ششم ابتدایی اجرا شد و 17 هزار مدرسه در آن مشارکت کردند و امسال مقطع ششم ابتدایی به صورت رسمی به مسابقات افزوده شد.

مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی از مشارکت برخی مدارس ادیان توحیدی در مسابقات درس‌هایی از قرآن خبر داد و گفت: در سفری که چندی پیش به ارومیه داشتم با اتفاق جالبی مواجه شدم و آن این بود که تعدادی از مدارس ارامنه در مسابقات شرکت کرده‌اند و دانش‌آموزان استقبال خوبی هم از مسابقات داشته‌اند، این امر سبب شد که به یکی از این مدارس سری بزنم و با برخی از دانش‌آموزان صحبت کنم. این عزیزان به من گفتند: سلام ما را به آقای قرائتی برسان و بگو برنامه شما را دنبال می‌کنیم و در ما اثر کرده و دل ما نسبت به دین اسلام بسیار نرم شده است.

حجت‌ا‌لاسلام موحدی‌نژاد خاطرنشان کرد: موضوعات برنامه توسط خود حاج آقا انتخاب می‌شود اما به درخواست خود ایشان از دانش‌آموزان هم برای موضوعات برنامه نظرسنجی می‌کنیم، همچنین برای اثرگذاری مسابقات بر دانش‌آموزان بازخوردها را هم جمع‌آوری و حتی سال گذشته از معاونان پرورشی کل کشور خواستیم تا آثار این برنامه را بر دانش‌آموزان به ما گزارش بدهند تا اگر ببینیم اثری ندارد کار را تعطیل کنیم. اما همه به اتفاق گفتند که برگزاری این مسابقات بر روی دانش‌آموزان آثار بسیار مثبت و مؤثری دارد.

وی از لغو مراسم افتتاحیه و اختتامیه طبق روال هر سال خبر داد و گفت: امسال مثل سال‌های گذشته مراسم افتتاحیه و اختتامیه نداریم اما برگزاری دور جدید را حاج آقا قرائتی در تلویزیون اعلام کردند و از طریق شبکه‌های مختلف در حال تبلیغ آنیم. این دوره از فردا در شبکه شاد آغاز می‌شود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
0
سوالات همه درسهای از قران
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
0
سوالات همه درسهای از قران
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین