عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری ستاد فهمای استان چهار محال و بختیاری طرح ملّی «شنبه‌های کتاب مساجد» را راه‌اندازی کرده است.

عقیق: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ستاد فهمای استان چهار محال و بختیاری طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» را راه‌اندازی کرده است. این طرح با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت است که ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را دنبال می‌کند و هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران مسجد معرفی می‌شود.

این طرح شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد اجرا می‌شود و امام جماعت مسجد و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، گزیده‌ای از یک کتاب را برای نمازگزاران می‌خواند و به معرفی آن کتاب می‌پردازد.

این طرح در بازه زمانی مهرماه 99 تا مهرماه 1400 در سه مرحله اجرا می‌شود؛ نخست انتخاب کتاب در کارگروه محتوایی در مسجد متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه تا پنج نفر از افراد صاحب‌نظر در حوزه کتاب البته اولویت با  کتاب‌های مذهبی، اعتقادی و خانواده‌محور در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال است.

دوم معرفی کتاب که روزهای شنبه گزیده آن توسط امام جماعت، کتابدار مسجد یا یکی از اعضای کتابخانه بین دو نماز مغرب و عشاء یا بعد از نماز خوانده می شود و نهایتاً انس با کتاب از طرقی همچون کتاب‌خوانی در مسجد، راه‌اندازی حلقه‌های فرهیختگی شامل گروهی متشکل از امام جماعت، مسئول کانون، مسئول کتابخانه، کتابدار و سه تا پنج نفر از افراد اهل مطالعه و صاحب‌نظر برای مطالعه و معرفی کتاب به مجریان طرح در مسجد، راه‌اندازی پویش # شنبه_های _با_کتاب در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون به خرید و مطالعه کتاب خوب.

پس از پایان اجرای این طرح ملی، بر اساس گزارشات ارسالی استان‌ها و بررسی مستندات، از سه استان برتر و 36 کانون فرهنگی هنری تقدیر به عمل می‌آید.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین