عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
ثبت‌نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه دارد. این طرح ویژه پسران نوجوان ۸ تا ۱۴ ساله و دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۵ ساله است.

عقیق:ارتقای سطح علمی و عملی و رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن‌کریم، آموزش کامل رشته‌های مرتبط با تلاوت و قرائت قرآن مانند صوت، لحن، تجوید، حفظ، مفاهیم، آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از جمله اهداف طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) است.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت در گفت‌و‌گویی درباره نهمین دوره طرح ملی تلاوت "شباب‌الرضا (ع)" گفت: ثبت‌نام این دوره قرآنی از 20 مهر آغاز شده و تا 25 آبان ادامه دارد. این طرح ویژه پسران نوجوان 8 تا 14 ساله و دختران نوجوان 10 تا 15 ساله است.

قرآن , طرح ملی تلاوت ,

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، این طرح به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. سال‌های گذشته این طرح حضوری بود و در 28 استان کشور و در مؤسسات قرآنی برتر و منتخب اجرا می‌شد اما علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح،  تا 25 آبان سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی طرح ملی تلاوت به نشانی www.Melitelavat.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

مقدم‌کیا با اشاره به گذراندن دوره‌های پیش‌نیار برای ورود به این طرح گفت: پیش از ورود به طرح ملی تلاوت، دوره یک‌ونیم ماهه پیش‌نیاز برای افراد ثبت‌نام شده برگزار می‌شود و برگزیدگان بعد از انتخاب، در دوره دو ساله این طرح شرکت می‌کنند.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت درباره روش و چگونگی اجرای طرح شباب‌الرضا(ع) گفت: در این طرح حتی نوجوانانی که هیچ دوره خاصی از فنون قرائت قرآن‌کریم را هم نگذرانده‌اند، پس از گذراندن دوره پیش‌نیاز و یادگیری یکی از الگوهای تلاوت از استادان برجسته جهان اسلام شامل: «استاد عبدالباسط»، «استاد منشاوی»، «استاد مصطفی اسماعیل» و «استاد شحات محمد انور» و موفقیت در آزمون ورودی به دیگر دوره‌های این طرح راهنمایی می‌شوند.

وی توضیح داد: دوره‌های اصلی این طرح شامل سه سطح یعنی سطح یک (دوره متوسطه) سطح 2 (دوره پیشرفته) و سطح 3 (دوره عالی) است و برای هر سطح هم مدت دو سال پیش‌بینی شده و این طرح در مجموع در مدت 6 سال اجرا می‌شود.

مقدم‌کیا درباره میزان حضور احتمالی نوجوانان در  این طرح گفت: طبیعتاً با توجه به ویروس کرونا، میزان حضور در این طرح نسبت به سال‌های گذشته کاهش خواهد داشت به دلیل اینکه هنوز فرهنگ زندگی با این ویروس و ادامه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تغییر نکرده است. این طبیعی است که ریزش نسبی داشته باشیم اما امیدواریم با توجه به اینکه این طرح به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، شاهد حضور استعدادهای قرآنی در نهمین دوره طرح ملی تلاوت باشیم.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین