عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد شجاعی گفت: عرفان آیت الله شجاعی عرفانی قرآنی است که با جهاد و مبارزه همخوانی دارد.

عرفان آیت الله شجاعی عرفان قرآنی همراه با جهاد و مبارزه بودعقیق: مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد شجاعی از اساتید برجسته اخلاق و عرفان به علت شیوع بیماری کرونا از سوی بیت ایشان به صورت غیر حضوری و انتشار یک ویژه نامه ویدئویی برگزار شد.

در این ویژه نامه ویدئویی بخش‌هایی از توصیه‌های این استاد عرفان پخش شد و در ادامه حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران درباره شخصیت این عالم ربانی گفت: مرحوم آیت الله شجاعی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بود که علامه طباطبایی مولد نور و کارخانه آدم سازی بودند و ایشان نزد چنین شخصیتی شاگردی نموده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: عمده امتیاز مرحوم آیت الله شجاعی بهره گیری ایشان از نفس مرحوم علامه طباطبایی بود که معارف حقه را از زبان یک ره یافته بهره گرفته بود و یکی دیگر از برکات عمر ایشان این بود که علاوه بر اینکه مرحوم آیت الله شجاعی فقه را از فقه‌های خبره فرا گرفته بود و در عرفان هم از محضر علامه طباطبایی کسب فیض نموده بود.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی آدم عادی نبود بلکه کسی بود که جز خدا نبود و چنین نفسی باید خیلی جوشش در آیت الله شجاعی به وجود آورده باشد که مطالب پخته در کتاب‌های ایشان چیزی نیست که خوانده باشد بلکه خودش یافته است.

حجت الاسلام صدیقی خاطر نشان کرد: عرفان آیت الله شجاعی عرفانی قرآنی است که با جهاد و مبارزه همخوانی دارد و مکتب تصوف نیست بلکه در عرفان ایشان احساس مسئولیت در برابر جامعه و دین و سرنوشت مسلمانان وجود دارد و آیت الله شجاعی از مجاهدین هم بوده اند و حاصل عمر با برکتش آثار ارزشمندی است که به جا گذاشته است.

در ادامه این ویژه نامه فرزندان این عالم فقید به گوشه‌هایی از شخصیت ایشان اشاره کردند. فرزند ارشد ایشان درباره آشنایی وی با علامه طباطبایی گفت: وقتی آیت الله شجاعی به محضر علامه طباطبایی رسیدند، آن کسی را که دنبالش بودن را پیدا کردند و از علوم فلسفی، معنویات و سلوک و عرفان ایشان بهره مند شدند.

گفتنی است، روح ملکوتی این استاد اخلاق و سالک الی الله در روز هفتم دی ماه ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ ربیع الاول به لقاء الله پیوست و پیکر پاک ایشان با حضور اعضای خانواده و جمع کثیری از شاگردان و ارادتمندان ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در صحن امام رضا (ع) رواق شهید آیت‌الله مفتح آرام گرفت.

در بخشی از پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی ارتحال آیت الله شجاعی آمده است: «این عالم عارف و اخلاقی با افادات معنوی و اثرگذار خود که برخی از آن از رسانه‌ی ملی پخش می‌شد و با نفس گرم و شیرین خود که از دلی بامعرفت برمی خاست، جوانان و جویندگان بسیاری را به جاده‌ی معارف حقیقی رهنمون بود و دارای حق بزرگی بر جامعه‌ی جوان کشور است. از خداوند متعال بهترین پاداش صالحان را برای این عالم ربانی مسألت می‌کنم.»

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین