عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران:
عضو شورای نگهبان با بیان اینکه در برابر توهین به مقدسات اسلام نباید آرام گرفت، گفت: این خروشی که در جهان اسلام آغاز شده، باید تا عذرخواهی رسمی مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش رود.

آیت‌الله خاتمی: خروش جهان اسلام باید تا عذرخواهی رسمی مکرون پیش رودعقیق: امام جمعه موقت تهران، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو تازه شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اهانت نشریات فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم (ص) و حمایت رئیس جمهور فرانسه از به اصطلاح آزادی بیان اظهار داشت: از این کار دشمنان اسلام می‌توان متوجه شد که اسلام در حال خیزش است، به سرعت در حال درنوردیدن مرزهاست و جان و فکرها را تسخیر خود کرده است. اگر چنین نبود چرا برخورد اهانت‌آمیز از سوی فرانسه صورت گرفته است.

درباره نظرات مخالف با هولوکاست هم چنین موضعی می‌گیرید؟

وی با بیان اینکه در برابر توهین به مقدسات اسلام نباید آرام گرفت، همچنان که جهان اسلام آرام نگرفته است، ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه پس از توهین‌هایی که به اسلام داشته و رفتارهای اسلام‌ستیزی، گفته است که نشریه اهانت‌کننده، سخنگوی دولت فرانسه نیست. در پاسخ به او باید گفت که سخنگوی دولت فرانسه نیست، اما شما می‌توانستید این اقدام را محکوم کنید. شما نه تنها محکوم نکردید، بلکه به بهانه آزادی بیان حرف‌های خود را زدید و به اسلام توهین کردید. این در حالی است که آزادی بیان شما دروغ است؛ به طوری که اگر کسی درباره هولوکاست نظر شما را نداشته باشد، محکوم شده و جایش زندان خواهد بود. آیا درباره نظرات مخالف با شما درباره هولوکاست هم اینچنین موضع می‌گیرید؟

خروش جهان اسلام باید تا عذرخواهی رسمی مکرون ادامه داشته باشد

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ادامه اعتراض‌ها به سیاست‌ها و اقدامات ضداسلامی فرانسه، خاطرنشان کرد: این خروشی که در جهان اسلام آغاز شده، باید تا عذرخواهی رسمی مکرون پیش رود و تا وقتی او عذرخواهی نکرده، همین روندی که در جهان اسلام شکل گرفته از جمله تحریم کالاهای فرانسوی باید ادامه یابد تا رئیس جمهور فرانسه عذرخواهی کرده و دیگر چنین غلطی نکند.

وحدت جهان اسلام، یعنی اتفاق بر نقاط مشترک/ اقدام فرانسه مسلمانان را متحدتر می‌کند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کتاب پیامبر اعظم (ص)، قرآن است و قرآن دستور نهی از منکر می‌دهد، گفت: منکری به نام اهانت به پیامبر (ص) صورت گرفته است که جهان اسلام باید موضع بگیرد و خوشبختانه بسیاری از مسلمانان هوشیار بوده و در هفته وحدت، شیعه و سنی یک زبان این اهانت را محکوم می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با اقدامات ضداسلامی بر خلاف تصور خود موجب وحدت مسلمانان می‌شوند، تصریح کرد: وحدتی که جهان اسلام در پی آن است، همین است؛ یعنی اتفاق بر نقاط مشترک. حضرت محمد (ص)، پیامبر همه است. بنابراین، دیدیم که چگونه جهان اسلام یک صدا موضع گرفت و بیانات منطقی سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در محکومیت اقدام ضداسلامی فرانسه نشانگر اتحاد مسلمانان برای جلوگیری از این توهین‌ها بود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین