عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
یک استاد قرآن کریم با اشاره به اینکه باید هرکس به سهم خود باید حرکتی در مقابله با این اقدام انجام دهد، گفت: در این زمینه بی‌تفاوتی اهانت‌کنندگان را گستاخ‌تر می‌کند و باید هر مسلمان یک مبلغ نبوی باشد.

باید فضای مجازی مملو از تبلیغ پیامبر (ص) شود/ هرمسلمان یک مبلغعقیق: این‌ روزها با توجه به هفته وحدت و همچنین هتاکی دولت خبیث فرانسه به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی اقدامات مختلفی از سوی افراد و گروه‌های مختلف جهان اسلام صورت گرفته است. برخی به تبیین شخصیت رحمانی پیامبر (ص) می‌پردازند، برخی مسلمانان را دعوت به نخریدن کالاهای فرانسوی می‌کنند، برخی در فضای مجازی به این اقدام موهن اعتراض کرده و پیامبر را به جهانیان معرفی می‌کنند.

احمد ابوالقاسمی از جمله اساتیدی است که در چنین مناسبت‌هایی اقداماتی شایسته انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقه تلاوت قرآن کریم در فضای مجازی همزمان با شیوع کرونا اشاره کرد. او اکنون هم عقیده دارد حال که به ساحت پیامبر (ص) اهانت شده است، هرکس به سهم خود باید حرکتی در مقابله با این اقدام انجام دهد.

ترس از گسترش اسلام در غرب دلیل اهانت به ساحت پیامبر (ص) است

ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس درخصوص این اقدام دولت فرانسه گفت: آنچه مسلم است این است که گسترش اسلام در اروپا و غرب سبب نگرانی و ترس سران این کشور‌ها شده و برای رهایی از این ترس به اهانت روی آورده‌اند.

لزوم تبلیغ گسترده درباره شخصیت پیامبر (ص) در فضای مجازی/ هر مسلمان یک مبلغ

وی با اشاره به اینکه نباید مسلمانان خصوصاً مردم ما در این زمینه بی‌تفاوت باشند، گفت: اگر به خاطر داشته باشید هنگامی که سردار سلیمانی به شهادت رسید همه مردم محزون شده و در همه صفحات مجازی عکس حاج قاسم سلیمانی منتشر شده بود، این‌ها اتفاقات مهمی‌ است که نباید آن را دست کم گرفت زیرا غربی‌ها واکنش‌ها را رصد می‌کنند. امروز هم باتوجه به اهانت صورت گرفته به ساحت پیامبر (ص) حداقل کاری که هر کدام از ما می‌توانیم انجام دهیم این است که در فضای مجازی به تبلیغ درباره این شخصیت بزرگوار بپردازیم و هر مسلمان باید خودش در این زمینه یک مبلغ باشد.

بی‌تفاوتی اهانت‌کنندگان را گستاخ‌تر می‌کند

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: با این کار غربی‌ها می‌بینند که مسلمانان نسبت به این کار بی‌تفاوت نیستند و تداوم این اهانت‌ها آتش خشم مسلمانان را شعله‌ور می‌کند. اما بی‌تفاوتی ما نسبت به این موضوع سبب می‌شود اهانت‌کنندگان گستاخ‌تر شده و عمل زشتشان را تکرار کنند.

دو آیه پایانی سوره توبه را بخوانید و آن را تبلیغ کنید

ابوالقاسمی از راه‌اندازی پویشی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این زمینه به ذهنم رسید ترویج دو آیه پایانی سوره مبارکه توبه که به وصف پیامبر (ص) پرداخته است بسیار مفید خواهد بود. در این دو آیه به شخصیت رحمانی و مهربان پیامبر اکرم (ص) تأکید شده و اینکه ایشان برای هدایت امت حرص دارند و رنج امت برایشان دشوار است.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که هرکس این آیه را با معنی آن بخواند و در صفحه‌اش در فضای مجازی برای دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین به دیگران هم پیشنهاد کند که این کار را انجام دهند. در این صورت این آیات هزاران بار قرائت شده و معنی و مفهوم آن که معرف شخصیت پیامبر (ص) است ترویج داده می‌شود.

اهانت رئیس جمهور فرانسه به واکنشی قاطع توسط دولتمردان نیازمند است

این استاد قرآن کریم با بیان اینکه باید دولت‌های مسلمان هم در برابر این اقدام رئیس جمهور فرانسه واکنش قاطع داشته باشند گفت: اگر یک روزنامه‌نگار اهانت کرده بود باید در همان سطح، رسانه‌ها واکنش نشان می‌دادند اما اکنون عالی‌ترین مقام کشور فرانسه به ساحت پیامبر (ص) توهین کرده است و این اتفاق تلخ نیازمند این بود که رئیس جمهور ما واکنشی قاطع نشان می‌داد و حتی برای مدتی سفیر این کشور اخراج می‌شد. اما متأسفانه واکنش خاصی از سوی دولتمردان ما دیده نشد.

پویش قرآنی امت واحده

ابوالقاسمی به اقدام سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: این عزیزان مسابقه‌ای تحت عنوان پویش قرآنی امت واحده به راه انداخته‌اند که طی آن باید قاریان قرآن آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران را قرائت و ضمن انتشار آن در فضای مجازی به دبیر‌خانه پویش ارسال کنند و به برگزیدگان جوایز نفیسی هم اهدا می‌کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین