عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: این نهایت ضلالت و بدبختی است که غرب با داشتن قدرت نظامی، اقتصادی و صنعتی باز هم به ۱۴۰۰ سال قبل بازمی‌گردد و از ترسش با اهانت با اسلام مقابله می‌کند.

عقیق:به گزارشی میزگرد واکاوی جریان‌شناسی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام در خبرگزاری فارس برگزار شد.

تاریخچه اهانت‌ها به اسلام و ساحت پیامبر (ص)

البته رجبی‌دوانی به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست حضور پیدا کند و به صورت ویدئو کنفرانسی در این برنامه حاضر بود. وی در ابتدا به شرح تاریخچه از اهانت به ساحت مقدس پیامبر پرداخت و گفت: اگر بخواهیم سابقه اسلام ستیزی در غرب را مرور کنیم باید به صدر اسلام و دوران رسالت پیامبر (ص) بازگردیم. آن زمان امپراطوری روم توسط یکی از دولت‌های وابسته در اردن امروزی برای مسلمانان مزاحمت ایجاد می‌کرد و پیامبر (ص) به ناچار به آنجا لشکرکشی کرد. آن زمان رومی‌ها احساس کردند که قدرتی ظهور کرده که آنها را تهدید می‌کند.

پیامبر (ص) در سال هفتم هجری نامه‌ای به هراکلیوس امپراتور روم نوشت و او را به اسلام دعوت کرد، آنها این دعوت اسلام را نپذیرفتند و نهایتاً جنگ موته را به اسلام تحمیل کردند که این جنگ منجر به شهادت سرداران بزرگی مانند جعفر بن ابیطالب شد.

شکست نظامی و ایدئولژیک غرب از مسلمانان پس از رحلت پیامبر (ص)

پس از رحلت پیامبر (ص) موضوع گسترش اسلام در زمان خلیفه اول مطرح شد و نهایتاً امپراتوری روم ضربات سنگینی از مسلمانان خورد. در زمان خلیفه دوم هم مصر و شامات به دست مسلمانان افتاد، این اتفاقات فقط شکست نظامی نبود بلکه شکست ایدئولوژی هم بود زیرا مسیحیان به شدت به اسلام گرایش پیدا می‌کردند.

در اواخر قرن اول مسلمانان از طریق جبل‌الطارق وارد اروپا شدند و اسپانیا پرتغال و بخش اعظمی از فرانسه را هم تصرف کردند آن زمان کلیسای کاتولیک شکست سنگینی خورد و میلیون‌ها نفر در اروپا به اسلام گرویدند. اما مسیحیان با نفوذ در دولت امویان تبلیغات گسترده علیه مسلمانان آغاز کردند. خود غربی‌ها می‌گویند: اگر خلفای اموی اشتباه نمی‌کردند امروز همه اروپا زیر پرچم اسلام بود.

مسیحیان با نفوذ در دولت امویان تبلیغات گسترده علیه مسلمانان آغاز کردند. خود غربی‌ها می‌گویند: اگر خلفای اموی اشتباه نمی‌کردند امروز همه اروپا زیر پرچم اسلام بود.

در قرن چهارم اربابان کلیسا به جوانان وعده می‌دادند که به مقابل مساجد مسلمانان بروید و به آنها اهانت کنید و اگر این کار را بکنید بهشت را برای شما تضمین می‌کنیم، نخستین بار یک دختر این کار را کرد و دستگیر شد قاضی که می‌دانست فتنه‌ای در راه است گفت: منظور تو پیامبر اسلام نبوده اما آن دختر نپذیرفت و باز هم اهانت کرد و نهایتاً به اعدام محکوم شد برای آن دختر تشییع بزرگی گرفتند و کم کم شروع کردند تا آرامش مسلمانان را به هم بریزند.

این اقدامات البته خللی در حاکمیت مسلمانان ایجاد نمی‌کرد زیرا قدرت سیاسی و نظامی مسلمانان به قدری بود که این اهانت‌ها نتیجه‌ای نداشت و نهایتاً این سیاست کاملاً شکست خورد. غربی‌ها در ادامه برای تخریب اسلام با وقاحت تمام دین اسلام را دین بت‌پرستی معرفی می‌کردند و حتی در مقطعی می‌گفتند: مسلمانان محمد را می‌پرستند اما از آنجایی که مسیحیان خوب و مسلمانان مراوده داشتند این کار هم به نتیجه‌ای نرسید.

تحریف قرآن در ترجمه به لاتین برای تخریب چهره اسلام

تحریف قرآن کریم از دیگر اقداماتی بود که در غرب علیه مسلمانان انجام می‌شد آنها در ترجمه قرآن به زبان لاتین و دیگر زبان‌ها تحریف کردند و با انتشار ترجمه دروغین قرآن سعی بر تخریب اسلام را داشتند در یک کلام غرب در مواجهه با اسلام شکست تمدنی خورده بود. یعنی تمدن اسلام به سبب غنای فراوان به گونه‌ای قدرت داشت که تمدن غرب نمی‌توانست در برابر آن حرف بزند.

اما متأسفانه در ادامه مسلمانان به جان هم افتادند و بروز اختلافات در بین آنها سبب تضعیف مسلمانان شد و غربی‌ها توانستند به آنها غلبه کنند در یکی از این غلبه‌ها در آندلس اروپایی‌ها به گنجینه های عظیم از کتب علمی مسلمانان دست پیدا کردند و با ترجمه آن‌ کتب به  بهره‌برداری از آنها پرداختند، اما هیچگاه حاضر نشدند قبول کنند که مسلمانان در علم و تمدن برتر هستند.

قتل عام مسلمانان پس از اختراع تسلیحات آتشین

از زمانی که در اروپا به تسلیحات آتشین دست پیدا کردند به استعمار عالم از جمله ممالک مسلمانان پرداختند و در این راه انتقام سختی از مسلمانان گرفتند و قتل عام‌های گسترده‌ای راه انداختند. البته پیش از آن هم در قرن ۵ جنگ‌های صلیبی راه افتاد و به بهانه گرفتن خود مسلمانان زیادی قتل عام شدند.

از دیگر موضوعاتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که آنها برای شکست دادن مسلمانان با کفار متحد می‌شدند این اتفاق در صدر اسلام هم رخ داد تا جایی که یهودیان با ابوسفیان مذاکره کردند و حتی سوگند خوردند که شرک و بت‌پرستی از اسلام بهتر است و این اتحاد منجر به جنگ احزاب شد. پس از آن هم این اتفاق رخ داد و غربی‌ها با مغول‌های خونخوار برای نابودی اسلام متحد شدند آن زمان پاپ به هلاکوخان مغول نامه نوشت و از او خواست که با هم در برابر اسلام بایستند، البته این اقدام به نتیجه نرسید و نوادگان هلاکوخان همه مسلمان شدند و به ترویج اسلام پرداختند.

در طول تاریخ غرب هرگاه از نظر نظامی و اقتصادی ضعیف می‌شد به اهانت روی می‌آورد اما امروز در حالی که در اوج قدرت قرار دارند اما باز هم احساس ترس از مسلمانان سبب اهانت به ساحت این دین مبین می‌شود

درباره اوضاع امروز و اهانت‌ها به ساحت پیامبر اسلام باید بگویم جالب است در طول تاریخ غرب هرگاه از نظر نظامی و اقتصادی ضعیف می‌شد به اهانت روی می‌آورد اما امروز در حالی که در اوج قدرت قرار دارند اما باز هم احساس ترس از مسلمانان سبب اهانت به ساحت این دین مبین می‌شود، البته این احساس خطر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و آنها همواره این ترس را دارند که تمدن غرب از اسلام شکست بخورد از این رو اهانت‌ها را باز هم شروع کردند.

این نهایت ضلالت و بدبختی است که با داشتن قدرت نظامی، اقتصادی و صنعتی باز هم به ۱۴۰۰ سال قبل باز می‌گردند و از ترس‌شان با اهانت با اسلام مقابله می‌کنند.

درباره فرانسه هم باید بگویم این کشور سابقه مقابله با اسلام زیاد در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد آنها امروز شارلون مارتل را به عنوان یک قهرمان که از پیشرفت اسلام جلوگیری کرد نام می‌برند و مجسمه او را هم می‌سازند.

فرانسوی‌ها در الجزایر هم جنایت‌های زیادی در حق مسلمانان کردند و یک میلیون نفر را قتل عام کردند. در جریان جنگ جهانی اول فرانسوی‌ها در سوریه و لبنان هم جنایت‌های زیادی کردند.

اهانت به مقدسات به دلیل تفرقه در جهان اسلام است

این که امروز به خود اجازه اهانت به مقدسات اسلام را می‌دهند به دلیل تفرقه در جهان اسلام است و سران فاسد کشورهای اسلامی مانند گاو شیرده سعودی سبب شده‌اند غربی‌ها به خود اجازه جسارت بدهند. البته متأسفانه رئیس جمهور ما هم هنوز واکنشی به این اقدام نداشته و وقتی در ایران دولت تکانی نخورد از دیگر بلاد اسلامی هم انتظاری نمی‌رود.

در ادامه سید مسعود شجاعی طباطبایی در خصوص اهانت‌ها به ساحت پیامبر (ص) گفت: اینکه گفته می‌شود با استفاده از ابزار هنر اهانت می‌کنند، در واقع این هنر نیست زیرا ثمره ابزار هنر نفرت پراکنی نیست و آنها باید بدانند این اقدامات بدون پاسخ نمی‌ماند همانطور که امام خمینی (ره) فرمود اگر در برابر دین ما بایستید در برابر همه دنیای شما می‌ایستیم.

در فرانسه ادعای آزادی بیان زیاد مطرح می‌شود اما در واقع این موضوع بی‌اساس است زیرا این همه شاهد اذیت و آزار مسلمانان، منع حجاب در دانشگاه‌ها، ممنوعیت صحبت کردن درباره هولوکاست و... هستیم. جالب است وقتی افرادی مانند روژه گارودی درباره هولوکاست سخنی به زبان می‌آورند محکوم و مجازات می‌شوند، در حالی که آنها ادعای آزادی بیان دارند. طی چند روز گذشته ما در اینستاگرام مطالبی علیه مکرون و هولوکاست منتشر کردیم و همه این صفحات بسته و پست‌ها حذف شد. اینها نشانه عدم آزادی بیان در غرب است.

داعش در غرب شکل گرفت و خودشان هم به راه‌اندازی داعش اعتراف کردند اما همین‌ها مسلمانان را به تروریست متهم می‌کنند

جالب است پدیده‌ای به عنوان داعش در غرب شکل می‌گیرد و آن را مسلح می‌کنند و حتی خودشان به راه‌اندازی داعش اعتراف می‌کنند تا جایی که خانم کلینتون خودش این را رسماً اعلام می‌کند و یا در مناظرات انتخابات آمریکا مطرح می‌شود که داعش توسط دولت اوباما به وجود آمد. اما در حالی که چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم آنها مسلمانان را به تروریست متهم می‌کنند.

هنگامی که ساموئل پتی در فرانسه به قتل رسید می‌گویند او تجسم اراده برای آزادی است و اسلام‌گرایان شکست می‌خورند آنها کل جهان اسلام را خطاب قرار می‌دهند و نمی‌گویند مسلمانان افراطی جنایت کردند. حتی بوش هم می‌گفت یا مسلمان‌ها تروریست هستند یا همه تروریست‌ها مسلمان هستند.

از طرفی فرانسوی‌ها موضوع مقابله با جمهوری اسلامی را بعد از پیروزی انقلاب در دستور کار قرار دادند زیرا از گسترش انقلاب اسلامی وحشت داشتند، آنها در جریان جنگ تحمیلی در کنار صدام حضور داشتند و هواپیماهای میراژ و انواع مهمات را در اختیار صدام می‌گذاشتند. این مقابله‌ها تا امروز هم ادامه دارد و وقتی اثرات اسلام را در دنیا جدی می‌بینند در موضع ضعف قرار گرفته و راه مقابله را هتاکی می‌دانند.

وقتی کوفی‌عنان جایزه‌ای با نام یک جنایتکار صهیونیست راه انداخت

سال  ۲۰۰۹ وقتی نشریه دانمارکی ۱۲ طرح موهن را به چاپ رساند در آن مقطع همه دنیا جلوی آنها ایستاد. در جمهوری اسلامی هم موضوع هولوکاست مطرح شد و در این راستا مسابقه جهانی با موضوع هولوکاست به راه انداختیم. وقتی نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر (ص) اهانت کرد آنجا هم هولوکاست دوم را رقم زدیم که باعث خشم آنها شد و اینها نشان داد که رد صهیونیسم در پشت همه این ماجرا هاست، زیرا شخصی به نام رانان لوری با حمایت کوفی عنان مسابقه‌ای در همین زمینه به راه انداخت و نام مسابقه را هم جایزه رانان لوری گذاشتند.

او شخصی است که در سایت شخصی‌اش عکسی با لباس نظامی انگلیس در سال ۱۹۴۸ منتشر کرده و می‌گوید: در حال فتح تل‌آویو. عکس دیگر را هنگامی که با خانواده اش در تل‌آویو حضور دارند منتشر می‌کند. او همچنین عکس دیگری از خودش با لباس نظامیان آمریکایی در جنگ ویتنام منتشر می‌کند.

حال سازمان ملل جایزه‌ای با نام او راه می‌اندازد تا به این وسیله بتواند به اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی بپردازد، البته این کار قطعاً راه به جایی نمی‌برد چون هنرمندان کاریکاتوریست انگیزه‌ای برای خلق آثار بر ضد مسلمانان ندارند.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل و برخی نهادهای دیگر به حمایت از نشریه شارلی ابدو می‌پردازند و این که مکرون این حرف‌ها را می‌زنند هم به خاطر همین حمایت‌ها است

اما برای اینکه فرانسه به مرکزی برای مقابله با مسلمانان تبدیل شود همه از جمله اتحادیه اروپا، سازمان ملل و برخی نهادهای دیگر به حمایت از نشریه شارلی ابدو می‌پردازند حتی همین شخص یعنی رالان لوری پس از حمله به شارلی ابدو می‌گوید من تا دو سال همه هزینه‌های این نشریه را می‌دهم. این که مکرون این حرف‌ها را می‌زنند هم به خاطر همین حمایت‌ها است. البته شارلی ابدو یک نشریه جنجالی زرد است و آنها پیامبران ادیان دیگر را هم مورد هجمه قرار می‌دهند. چند سال قبل با یکی از کاریکاتوریست‌های بزرگ غرب صحبت می‌کردم، قصد داشتم با کاریکاتوریست‌های آن زمان مصاحبه کنم. او به من گفت: به سراغ کاریکاتوریست‌های این نشریه نرو زیرا نشریه بسیار فاسد و مستهجن است. در واقع در غرب این نشریه به همین عنوان مشهور است.

البته این‌ها برای جذب کاریکاتوریست‌های جهان روش‌های مختلفی دارند. ابتدا با کاریکاتوریست‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و به آنها عناوین مختلفی مانند جایزه صلح می‌دهند و در ادامه از آنها برای اهدافشان استفاده می‌کنند این اتفاق درباره یک کاریکاتوریست فلسطینی هم افتاد که اتفاقاً طرح‌های مختلفی علیه رژیم صهیونیستی کشیده بود. اما او را دعوت کردند جایزه سفیر صلح به او اعطا کردند و از آن زمان تاکنون حتی یک طرح هم علیه صهیونیست‌ها کار نکرده است. متاسفانه از کشورمان هم چند کاریکاتوریست به این صورت که جذب شده‌اند.

الان دیگر دوران بزن دررو نیست

امروز وقتی مکرون می‌گوید دست از حمایت از اهانت‌ها بر نمی‌دارد این امکان را به ما می‌دهد که درباره هولوکاست کار کنیم الان دیگر دوران بزن دررو نیست و اگر یکی بزنند چند تا می‌خورند. مسلمانان دنیا نمی‌گذارند و قطعاً با این اهانت‌ها غربی‌ها دچار مشکلات جدی می‌شوند.

موضوع تحریم کالاهای فرانسوی اتفاق خوبی است که در بین مسلمانان رخ داده البته ما انتظار داشتیم مسئولین کشورمان اقدامات جدی‌تری انجام دهند و حتی مجلس موضوع تحریم کالاهای فرانسوی را با قید سه فوریت مطرح کند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

متأسفانه یکی از مشکلات ما فشارهای داخلی است. بعد از برگزاری مسابقات هولوکاست از داخل فشارهای زیادی به ما آوردند و تسویه حساب من را با خانه کاریکاتور به دستم دادند و درب خانه کاریکاتور را هم بستند، همچنین وقتی اولین مسابقه هولوکاست را آغاز کردیم آقای زائری از روزنامه همشهری اخراج شد و به من هم گفتند اگر عنوان هولوکاست را از مسابقه برندارید اخراج می‌شوی و این تهدید را هم عملی کردند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین