عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

مطابق با گفته های مقامات گمرکی کشور در حال حاضر بیش از ۳و نیم میلیون تن کالای اساسی ، بیش از 3.7 میلیون تن کالای غیراساسی غیرکانتینری و نزدیک به 100هزار تی.ای.یو. کانتینر کالای اساسی و غیراساسی در بنادر و گمرکات کشور رسوب کرده  و  فرایند ترخیص این کالاها با تاخیر بسیار زیاد انجام می گردد. یکی از دلایل این امر را می توان به تغییرات زیاد در قوانین و مقررات گمرکی و در نتیجه پیچیده شدن فرایند ترخیص کالا نسبت داد. بهتر است که بازرگانان و تاجران قبل از هرگونه فعالیت در زمینه خرید و سفارش محصول ابتدا از  فرایندها و قوانین جدید گمرکی اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به واردات کالا نمایند.

ترخیص کالا از گمرک ایران همانند کلاف پیچیده ای است که هر روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود. در حال حاضر مشکلات ارزی و تامین ارز که برای بسیاری از کالاهای اساسی انتقال ارز انجام نشود و در نتیجه اسناد مالکیت آن به صاحبان کالا انتقال پیدا تکرده و کالاها در گمرک دپو شده اند. همچنین براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های عامل از صدور هرگونه نامه مبنی بر اینکه کالاها در صف تأمین ارز هستند منع شده‌اند و این امر باعث شده است گمرک نتواند کالایی را به‌صورت درصدی ترخیص کند.  دپو شدن محصولات در گمرک موجب خسارت های بسیار برای بازرگان خواهد بود و بسیاری از کالاها ممکن است فاسد، فرسوده یا تخریب شوند.

ترخیص کالای شما از گمرک در کمترین زمان و بهترین قیمت با شرکت بازرگانی تاجر

یکی از راه هایی که می تواند مانع از دپو شدن کالای بازرگان در گمرک گردد استفاده از خدمات مشاوره ای شرکت های بازرگانی است که در این حوزه مشغول به کار هستند. شرکت های بازرگانی به خاطر فعالیت مستمر و همیشگی در زمینه ترخیص کالا در جریان تمامی اخبار و تغییرات گمرکی قرار دارند و می توانند به عنوان یک مشاور در زمینه های مختلف به بازرگانان خدمات مورد نظر را ارایه نمایند.

چه مشکلاتی ممکن است در هنگام ترخیص کالا رخ دهد؟

 

مکلات ناشی از اسناد مالکیت : این اتفاق اغلب به دلیل تاثیر تحریم ها در نقل و انتقال پول و در نتیجه اخذ سند مالکیت رخ می دهد. 

کرایه معطلی: در صورت وجود مشکل در ترخیص کالا ازگمرک در زمان مقرر ، مجبور به نگهداری کالا برای مدت زمان بیشتری هستید که انجام این کار نیازمند پرداخت کرایه معطلی است.

 

مدارک نادرست یا عدم وجود مدرک: هر گونه عدم تطابق اسناد با کالای وارد شده به گمرک یا مخدوش بودن مدارک یا اشتباه در مدارک، موجب کند شدن فرایند ترخیص کالا خواهد شد.

عدم آشنایی صحیح با قوانین گمرکی: فرایندهای گمرکی دارای پیچیدگی های زیادی است . بهتر است برای جلوگیری از هرگونه مشکل در ترخیص کالا از شرکت های خدمات بازرگانی استفاده کنید.

ترخیص کالای شما از گمرک در کمترین زمان و بهترین قیمت با شرکت بازرگانی تاجر

شرکت خدمات بازرگانی تاجر توانایی ترخیص کلیه کالاها و محموله های وارداتی را در حداقل زمان ممکن با بهترین کیفیت دارا می باشد. هم اکنون شرکت خدمات بازرگانی تاجر با بسیاری از ترخیصکاران مطرح در گمرکات کشور همکاری می‌کند و بسیاری از بارها در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و بنادر مهم جنوبی و شمالی کشور نظیر بندر شهید رجایی، بندرعباس، بندر انزلی و... توسط ترخیصکاران تاجر ترخیص می شوند. 

برخی خدمات تاجر در حوزه ترخیص کالا عبارتند از:

  • ترخیص کلیه کالاها و محموله های تجاری و صنعتی
  • ترخیص بصورت عقد قرارداد سالیانه با افراد و سازمان ها
  • ترخیص موردی برای کالاهای خاص
  • ارائه خدمات ترخیص کلیه بارهای تجاری و غیرتجاری
  • ترخیص کلیه بارهای خاص که نیاز به مجوزهای اختصاصی برای خروج از گمرک دارند
  • تخصیص کارشناسان مجرب به هر مشتری
  • پاسخگویی آنلاین به مشتریان
  • حذف واسطه ها و کاهش هزینه ها
  • ارائه مشاوره تخصصی رایگان به مشتریان در امور مربوط به ترخیص
  • انواع خدمات حمل و نقل بین المللی دریایی و هوایی

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ترخیص کالا با شماره زیر تماس بگیرید:

02188383579

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین