عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
فقهی زاده با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بیمه فعالان قرآنی در تلاشیم گفت: سعی می کنیم تا با افزایش اعتبارات و تسهیلات شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت های اثرگذار موسسات قرآنی کشور باشیم.

در تلاشیم تا اعتبارات و تسهیلات موسسات قرآنی را افزایش دهیم عقیق:عبدالهادی فقهی زاده در نشست مشترک با مدیر عامل و اعضای اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت که با هدف تبادل نظر و همکاری در خصوص نحوه همکاری های فی مابین اتحادیه کشوری موسسات در معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: از یکپارچگی و انسجام بیش از پیش موسسات قرآنی مردم نهاد خوشحالیم و تلاش کردیم که در این زمینه نقشی امیدآفرین در جهت حفظ و تقویت مجموعه‌های فعالیت های مردم نهاد قرآنی ایفا کنیم. با برنامه ریزی صحیح و شفاف می توان به رویکرد مطلوب در حوزه تعامل مثبت با یکدیگر دست پیدا کرد و بر اساس مفاهمه قانونی بر مشکلات فائق آمد.

فقهی زاده پیگیری مساله بیمه فعالان قرآنی و یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ما به دنبال تقویت بیشتر موسسات قرآنی هستیم و معتقدیم با همدلی و هم افزایی می توان مشکلات موسسات قرآنی کشور را کاهش داد. 

وی افزود: برای حل مشکلات بیمه فعالان قرآنی در تلاشیم و هم اکنون در حال پالایش بیمه شدگان قرآنی هستیم و امیدواریم آمار بیمه شدگان قرآنی را افزایش دهیم.

  معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای موسسات قرآنی کشور گفت: همانطور که شاهد بودیم در گام اول بحمدالله با پیگیری های مستمر معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شود و  در تلاشیم تا باافزایش اعتبارات و تسهیلات ،در گام دوم شاهد رونق هرچه بیشتر  فعالیت های اثرگذار موسسات  قرآنی کشور باشیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست پیشنهاد داد کمیته ای مشترک از نمایندگان معاونت قرآن و عترت، اتحادیه تشکل های قرآنی و سازمان دارالقران تبلیغات اسلامی تشکیل شود و در جلساتی به بررسی راهکارهای موثر به گسترش تعامل قانونی فیمابین بپردازند. 

در ابتدای این جلسه، سردار طلایی مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآنی ضمن تشکر از حمایت های معنوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت، موضوع ادغام و برگزاری انتخابات کشوری موسسات قرآنی را حرکتی شایسته دانست و گفت: موضوع دوگانگی فعالیتهای مردم نهاد قرآنی بخشی ازدغدغه های دلسوزان و صاحب نظران بوده و این مهم خوشبختانه با طرح ادغام موسسات و برگزاری انتخابات به سرانجام رسیده و از مرداد ماه سال جاری ما شاهد یکپارچگی  فعالیتهای قرآنی در سطح کشور بوده ایم.

وی بر لزوم همکاری و هماهنگی در خصوص حمایت از موسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: علی رغم همه اتفاقات علی الخصوص بحث شیوع ویروس کرونا و بدنبال آن تعطیلی مراکز و موسسات قرآنی، می توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مردمی شاهد راه‌اندازی یک نهضت ملی برای وارد کردن قرآن در شئون زندگی مردم  باشیم.

طلایی در بخش دیگری از سخنان خود اتحادیه تشکل ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت را واسط بین موسسات مردمی قرآن و عترت بخشهای حاکمیتی دانست و تصریح کرد: ما در اتحادیه تشکل ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت می توانیم نقش بازوی اجرایی نهادهای رسمی را ایفا کنیم. 

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین