عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
انتشارات سوره مهر دو اثر معروف از محمدرضا سرشار با عناوین «آنک آن یتیم نظر کرده» و «اگر بابا بمیرد» را بازنشر و روانه کتابفروشی‌ها کرد.

عقیق: انتشارات سوره مهر چند عنوان از آثار محمدرضا سرشار را بازنشر کرد که کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» از جمله این آثار است. «آنک آن یتیم نظرکرده» حاصل 20 سال پژوهش نویسنده بر زندگی و زمانه رسول خدا، حضرت محمد (ص)، است که برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده است.

این اثر که پیش از این از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده بود، از سوی سوره مهر به چاپ دهم رسیده است. کتاب سرشار درباره زندگی حضرت محمد (ص) از جمله آثار متقن و مستند در این زمینه است که با زبانی شاعرانه و استوار نوشته شده است.

«آنک آن یتیم نظر کرده» تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده است که از این جمله می‌توان به برگزیده شدن این اثر در دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» اشاره کرد. این اثر تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی ترجمه شده است که برگردان عربی آن به قلم منصوره مشکین‌فام به عنوان برگزیده جایزه کتاب سال در سال 90 تجلیل شد.

سوره مهر , کتابفروشی‌ها , حضرت محمد (ص) , ادبیات کودک و نوجوان ,

از دیگر آثار سرشار که از سوی انتشارات سوره مهر به تازگی بازنشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است، می‌توان به کتاب «اگر بابا بمیرد» اشاره کرد. «اگر بابا بمیرد» از آثار معروف سرشار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که اخیراً چاپ بیست و دوم آن بر قفسه کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

حمدرضا سرشار در «اگر بابا بمیرد» داستان پسرکی روستایی به نام اسماعیل را روایت می‌کند. در روزهای سخت زمستانی روستای «شکورکندی» پدر اسماعیل بیمار می‌شود. برف آنقدر سنگین است که هیچ کس نمی‌تواند به راحتی از روستا خارج یا به آن وارد شود اما اسماعیل که تنها امید خانواده برای نجات پدر است مجبور می‌شود برای تهیه نسخه‌ای که پزشک نوشته به شهر برود، اما هوا به شدت سرد و طوفانی است و برف شدیدی می‌بارد، راه‌ها بسته شده و صدای زوزه گرگ‌ها شنیده می‌شود. هیچ وسیله‌ای برای رفتن به شهر نیست. اسماعیل با کمک دوستش برجعلی با گاری به سلامت به شهر می‌روند، اما هنگام بازگشت حوادث ناگواری برایشان اتفاق می‌افتد.

فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و بازی علی نصیریان در سال 1363 براساس این داستان ساخته شد. این فیلم موفق در جشنواره‌های گوناگون خارجی نیز به نمایش درآمد و توانست توانایی نویسندگی محمدرضا سرشار را به تصویر بکشد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین