عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
حجت‌الاسلام کاشانی در برنامه سمت خدا :
حجت‌الاسلام کاشانی با انتقاد از برخی اظهارات دربارۀ ماجرای صلح امام حسن (ع) گفت: ما نباید برای منافع خودمان فضا را مخدوش کنیم که بزرگ‌ترین ظلم‌ها است.

کاشانی: از اهل بیت برای منافع خودمان هزینه نکنیمعقیق:حجت‌الاسلام کاشانی در برنامه سمت خدا با اشاره به اینکه نباید برای دفاع از انقلاب، به صورت دروغین از اهل‌بیت مایه بگذاریم، گفت: اهل بیت ملاک‌اند. ما باید خودمان را با آنها تنظیم کنیم نه ایشان خود را با ما هماهنگ کنند. چند سال قبل گفته شد امام حسین (ع) می‌خواست با رفاقت مشکلش را با یزید حل کند. اگر می‌شد مشکل را با رفاقت حل کرد،  زودتر حرف ابن‌عباس‌ها را گوش می‌داد. پس چرا این همه زمان را از دست داد و با زن و بچه وارد کربلا شد. چرا این حرف گفته شد؟ چون زمانی بازار مذاکره داغ بود.

وی افزود: در زمان حکومت امیرالمؤمنین، سه جنگ بزرگ بر ایشان تحمیل کردند. ایشان تا لحظۀ آخر جنگ نمی‌کردند و تبیین می‌کردند. اول توضیح می‌داد و تبیین می‌کرد که راه شما خطاست و اگر نمی‌پذیرفتند تا پای جان مبارزه می‌کرد. ما از تمام ابعاد امیرالمؤمنین باید تبعیت کنیم؛ نه اینکه بگوییم امام علی امام حکمیت و امام حسن، امام صلح. نعوذاً بالله مقابلش هم می‌شود امام حسین، امام جنگ ! ما صلح امام حسن را روی چشممان می‌گذاریم. عده‌ای گفتند امام حسن و امام حسین (ع) دو گونه رفتار کردند. اهل‌بیت (ع) همواره به خواست خدا بهترین تصمیم را می‌گرفتند و نمی‌توانیم تحلیل کنیم که آیا می‌جنگید بهتر بود یا صلح می‌کرد. ما نباید برای منافع خودمان فضا را مخدوش کنیم. این رفتار، بزرگ‌ترین ظلم‌ها است. اگر چهرۀ مردم را در ذهن مردم جابه‌جا کنیم، مسیر هدایت آسیب می‌بیند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین