عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
مدیرکل اسناد و ثبت سازمان اوقاف از تفاهم‌نامه این سازمان با ۵ دستگاه‌ و نهاد برای رفع موانع ثبت سند مالکیت موقوفات خبر داد و گفت: در بحث شناسایی موقوفات مجهول در سال گذشته ۶۴۰ موقوفه را شناسایی کردیم.

عقیق: مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبت سازمان اوقاف از تفاهم‌نامه این سازمان با پنج دستگاه‌ و نهاد برای رفع موانع ثبت سند مالکیت موقوفات خبر داد و گفت: در بحث شناسایی موقوفات مجهول در سال گذشته ۶۴۰ موقوفه را شناسایی کردیم.

باقرزاده درباره شناسایی موقوفات مجهول در سال گذشته اظهار کرد: در بحث شناسایی موقوفات مجهول در سال گذشته ۶۴۰ موقوفه را شناسایی کردیم و پی‌گیر این هستیم که این شناسایی‌ها و راستی‌آزمایی‌ها به نتیجه برسد و به سامانه جامع ما اضافه شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰ وقف‌نامه را برای مرمت به سازمان اسناد ملی ارسال کردیم که با پایان کار این موارد، مرمت ۱۰۰ وقف‌نامه دیگر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد، البته این اقدام بستگی به بودجه اختصاص یافته نیز دارد که اگر اعتبار کافی وجود داشته باشد، تعداد بیشتری را برای مرمت درنظر گرفته و به سازمان اسناد ملی ارسال می‌کنیم.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف درخصوص انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای رفع موانع ثبت سند مالکیت موقوفات گفت: ما در حوزه‌هایی که موانع ثبت سند مالکیت را از میان برمی‌دارد، تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف داریم که درحال حاضر پنج تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

باقرزاده با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تمام موانع در زمینه ثبت سند مالکیت موقوفات از میان برداشته شود، افزود: نخستین و مهمترین از این تفاهم‌نامه‌ها، تفاهم‌نامه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است تفاهم‌نامه‌های بعدی ما نیز با منابع طبیعی، امور اراضی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان است.
 
وی در پایان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۴۱۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شده که شامل ۱۰۱ هزار رقبه ملکی می‌شود. بر همین اساس تعداد ۴ هزار و ۹۶۷ جلد سند مالکیت با ۲۴ هزار و ۵۰۰ رقبه وقفی در سال جاری تثبیت مالکیت شده است که تمام تلاش ما این است که  مردم عزیز کشورمان بر اساس نیات واقفان از عواید این موقوفات بهره‌مند شوند.

 

منبع: فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین