عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
حجت الاسلام حسینی قمی گفت: اوج ظهور و بروز خلق عظیم پیامبر(ص)، در خانواده و خانۀ ایشان نمود داشته است. بهترین اخلاق را صرف خانه و زندگی خود کنیم.

مراقب این نفاق پنهان باشیم/ بروز عقیق: حجت ‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی کارشناس مسائل دینی در برنامۀ سمت خدا با اشاره به آیۀ 4 سورۀ قمر گفت: این آیه باید تابلوی زندگی ما باشد، خدای متعال در این آیه می‌فرماید: «وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظیمٍ؛ و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری.» ما پیامبری داریم که برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شد «بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق». پیامبر(ص) در حدیثی فرمود: «خَیرُکُم خَیرُکُملأَهلِهِ و َأَنَا خَیرُکُم لأَهلى؛ بهترین شما کسى است که براى خانواده‌اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده‌ام بهترم.» اوج ظهور و بروز این خلق عظیم که خدای متعال در قرآن کریم از آن سخن گفته است، در خانواده و خانۀ پیامبر نمود داشته است.

وی افزود: نفاق فقط مسجد ضرار ساختن و سورۀ منافقین نیست، این نفاق است که مرد و زن در بیرون از خانه خوش‌اخلاق و بگو و بخند داشته باشند اما وقتی به خانه می‌آیند با شریک زندگی بداخلاقی کنند یا مثل جوانی تا نیمۀ شب با دوستانش در بیرون خانه خوش باشد اما وقتی به خانه می‌آید با مادرش بد رفتاری کند؛ یا اینکه پدر و مادرها در بیرون خانه خوش اخلاق اما در محیط خانه برای فرزندانشان بد اخلاق باشند؛ این نفاق است. هنر ما این باشد که بهترین اخلاق را صرف خانه و زندگی خود کنیم.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین