عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
خرید خودرو در رنج قیمت 800 میلیون تومان با ریسک‌های خاص خودش همراه است. خصوصاً آن که تنوع بالای خودروها باعث می‌شود که مقایسه و انتخاب از بین آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. با وجود آن که اطلاعات در مورد خودروهای داخلی معمولاً در بین افراد مختلف جامعه زیاد است، اما برخی از نقاط ضعف و قوت بسیاری از خودروهای خارجی می‌تواند از دید خریداران پنهان بماند.

خرید و فروش خودروهای خوب 800 میلیونی

خرید و فروش خودروهای خوب 800 میلیونی

 

خرید خودرو در رنج قیمت 800 میلیون تومان با ریسک‌های خاص خودش همراه است. خصوصاً آن که تنوع بالای خودروها باعث می‌شود که مقایسه و انتخاب از بین آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. با وجود آن که اطلاعات در مورد خودروهای داخلی معمولاً در بین افراد مختلف جامعه زیاد است، اما برخی از نقاط ضعف و قوت بسیاری از خودروهای خارجی می‌تواند از دید خریداران پنهان بماند. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از خرید خودرو، نگاه ویژه‌ای به نظرات کارشناسان در خصوص خودروهای مد نظر خود داشته باشید. در این مقاله شما را با نقد مختصری در خصوص سه عدد از خودروهای 800 میلیون تومانی بازار ایران آشنا می‌کنیم. این خودروها، همگی شاسی بلند بوده و طرفداران زیادی در بازار ایران دارند.

بی ام و X3 مدل 2007

بی ام و X3 باسابقه ترین خودروی موجود در این لیست است. به عبارت دیگر، مدل 2007 این خودرو کارکرد بیشتری نسبت به توسان 2012 و پژو 2008 مدل 97 خواهد داشت. با این حال، از ارزش خرید خودروی بی ام و X3 چیزی کم نخواهد شد. البته ناگفته نماند که این خودرو چند سال بعد از تولید و در سال 2013 به بازار کشور عرضه شد. وارد کننده این خودرو شرکت پرشیا خودرو بود. موتور پر قدرت بی ام و X3 قادر است که 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود قدرت بالایی که پیشرانش خودرو تولید می‌کند، میزان مصرف سوخت آن به دلیل توربوشارژ بودن موتور بسیار پایین است. به طوری که در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی، تنها 7.3 لیتر بنزین از باک این خودرو کاسته خواهد شد.

خرید و فروش خودروهای خوب 800 میلیونی

این شاسی بلند دوست داشتنی، از نظر امکانات رفاهی نیز در دسته خودروهای لوکس بازار قرار می گیرد. امکاناتی مانند اتوپارک، سقف پانوراما، کروز کنترل هوشمند، گرمکن صندلی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و استارت بدون کلید، باعث شده اند که این خودرو بتواند برتری ویژه‌ای نسبت به رقبای هم رده خود داشته باشد. اما این تمام ماجرا نیست. بی ام و X3 یک شاسی بلند بسیار چابک است؛ به طوری که تنها 6.7 ثانیه طول می‌کشد که از حالت سکون شما را از جا کنده و به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو را می توان یکی از گزینه های مناسب برای نسل جوان و طرفدار آفرود دانست.

توسان 2012 مدل فول

توسان 2012 مدل فول خودروی دیگری است که در رنج قیمت 800 میلیون تومان در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم می‌توانید آن را پیدا کنید. این خودرو، نسل دوم از خانواده هیوندای توسان است. نسل اول این خانواده برای اولین بار از سال 2004 به بازار عرضه شد و تولید آن‌ها تا سال 2009 ادامه پیدا کرد. بعد از آن نسل دوم توسان جای نسخه‌های پیشین را گرفت. توسان های نسل دوم از نظر سیستم پیشرانش چند نوع مختلف دارند. اما در بیشتر کشورهای دنیا، موتور 2 لیتری دیزلی به فروش رسیده است که می‌تواند 184 اسب بخار قدرت را تولید کند.

این خودرو با توجه به این که از نظر میزان آلایندگی هوا دارای استاندارد یورو 5 است، از نظر میزان مصرف سوخت خودروی به صرفه‌ای محسوب می‌شود. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 5.6 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. موتور بنزینی این خودرو هم که حجمی برابر با 2 لیتر دارد، در هر 100 کیلومتر 5.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند و توان خروجی از آن برابر با 166 اسب بخار است. این خودرو به انواع سیستم‌های کنترل پایداری، کشش و کنترل سرعت مجهز است تا سطح ایمنی در آن به سطح استانداردهای جهانی برسد و می توان آن را گزینه ای مناسب در تمامی بازارهای جهانی دانست.

پژو 2008 اتوماتیک مدل 97

پژو 2008 اتوماتیک مدل 97 توسط شرکت اصلی سازنده آن یعنی پژو از سال 2013 وارد بازار شده است. بعد از عرضه جهانی آن، سه سال بعد نمونه فیس لیفت آن به بازار عرضه شد و در سال 1396 هم شرکت ایران خودرو در یک همکاری مشترک با شرکت پژو، مونتاژ این خودرو را در کشورمان آغاز کرد. البته این خودرو دیگر در داخل کشور تولید نمی‌شود و نسخه‌های صفر کیلومتر یا کارنکرده آن قیمت بالایی دارند. این خودرو در داخل ایران یک موتور 1.6 لیتری دارد که از نوع توربوشارژ است و مصرف سوخت آن اندک خواهد بود. این موتور 163 اسب بخار توان خروجی دارد و قادر است که 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام نیروی تولیدی توسط موتور خودرو با کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از طریق یک محور محرکه دیفرانسیل جلو به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

خرید و فروش خودروهای خوب 800 میلیونی

از جمله امکانات رانندگی با این خودرو می توان به کنترل لغزش، کنترل پایداری، سنسورهای فشار باد تایر، سنسور باران، ترمز اضطراری، کروز کنترل و ... اشاره کرد. با وجود این امکانات، باید گفت که خودروی پژو 2008 از نظر امکانات و ایمنی، از سایر خودروهای این لیست عقب می‌ماند. چراکه شرکت ایران خودرو از برخی امکانات آن کاسته است و به علاوه، کیفیت ساخت نمونه داخلی نسبت به نمونه وارداتی آن بسیار کمتر است. بنابراین در رده خودروهای 800 میلیونی بازار، پژو 2008 ارزش خرید کمتری دارد. شاید بتوان قیمت فعلی این خودرو را به جای ارزندگی آن در مشخصات فنی و آپشن ها به بازی دلالان و واسطه های بازار خودرو نسبت داد.

جمع بندی

در بین خودروهایی که معرفی کردیم، همان طور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، پژو 2008 ارزش خرید کمتری دارد. چراکه سطح امکانات و ایمنی آن نسبت به دو خودروی دیگر کمتر است. به علاوه، این خودرو دیگر در داخل کشور تولید نمی‌شود. به نظر می‌رسد که بی ام و X3 و هیوندای توسان از نظر امکانات و کیفیت ساخت، ارزش بالاتری در بین خودروهای 800 میلیون تومانی بازار از خود نشان بدهند. هر چند که فاکتورهایی مانند میزان کارکرد خودرو، میزان رنگ شدن، قیمت قطعات در بازار و موارد دیگر می‌توانند روی ارزش خرید این خودروها تأثیر بگذارند.

جهت خرید یا فروش این خودروها می‌توانید به سایت خرید و فروش خودرو hamrah-mechanic.com مراجعه کنید و خودرو آینده خود را با گارانتی و به صورت کارشناسی شده بخرید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین