عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
مدیر حوزه علمیه خراسان از فعالیت ۲ هزار طلبه خراسانی در گروه های جهادی خبر داد و گفت: طلاب جهادی در بحث همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا و همیاری در بیمارستان ها و کمک در آرامستان ها، حضور ماندگار خود را به ثبت رساندند.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و همراهان که در محل مرکز مدیریت حوزه خراسان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشتر تفاهم نامه ها جنبه همکاری دارند و کمتر توجهی به اسناد بالادستی در آنها می شود، گفت: سعی می کنیم تفاهم نامه ها در حوزه علمیه خراسان، مبتنی بر سند بالادستی و آنچه باید اجرایی شود، امضا و در مرحله‌ی عملیاتی قرار گیرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: دیدگاه های امام راحل(ره) و مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان اسناد بالادستی در سند چشم‌انداز این حوزه و در نظام سازی های سندهای جامع آموزش، پژوهش، فرهنگی،اجتماعی، سیاسی، تبلیغ و ... مطرح می باشد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه های همکاری در راستای نقش پذیری طلاب برای ارائه خدمت اجتماعی به جامعه است، ابراز کرد: این تفاهم نامه ها، در واقع ظرفیت و میدان عمل برای انجام رسالت حوزه علمیه می باشند؛ در بحث همکاری و تعامل با جمعیت هلال احمر نیز کارهای خوبی تاکنون صورت گرفته و فرصت مغتنمی برای گسترش فعالیت ها است.
 

خودسازی در ارائه خدمت اجتماعی تحقق می یابد

مدیر حوزه علمیه خراسان ارائه خدمت اجتماعی را در ایفای نقش حوزوی، تاثیرگذار بر شمرد و بیان کرد: خودسازی که به عنوان یکی از رسالت های طلاب و حوزه های علمیه است در عرصه خدمت اجتماعی تحقق می یابد، لذا این امر باید در حوزه فراگیر شود و به لحاظ کمی و کیفی گسترش یابد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، «هدایت دینی»، «هدایت بصیرتی و سیاسی» و «ارائه خدمت اجتماعی» سه عرصه در انجام رسالت حوزه های علمیه می باشد، ابراز کرد: حرکت روحانیون مبتنی بر رسالت انبیا و وارثان پیامبران الهی و مصداق آیه «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ » است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه روحانی جهادگر باید سه ارمغان را برای مردم به همراه داشته باشد، تصریح کرد: تلاش طلاب جهادی در کنار فعالیت های عمرانی و رفع نیازهای مادی مردم در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار، پشتوانه بزرگی برای جذب آنان به هدایت دینی و سیاسی است و آثار ارزشمندی را از خود باقی خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه حرکت های طلاب با موقعیت و زمان شناسی های مناسب، شبیخون های دشمن به اسلام و دین را خنثی می کند، با بیان اینکه خدمت اجتماعی به مردم یعنی همراهی و در کنار آنان بودن، گفت: حضور در بین مردم و ارائه خدمت اجتماعی به آنها، وظیفه طلاب علوم دینی است که در این راه علاوه بر خدمت به مردم، مسئله خودسازی طلبه نیز اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه تزکیه و تربیت در رفتار و عمل، به طور کامل محقق می شود، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه آثار خدمت به مردم در جامعه پدیدار شود، اثر آن در روح، روان و اندیشه ی طلبه، نمایان، و باعث ارتقا روحیه‌ی ایثار و از خودگذشتگی در آنان می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: با توجه به اینکه مراحل کسب تربیت، دانشی و عملی است، طلاب در بحث خدمت جهادی، درس اصلی را فرا می گیرند و با پشتوانه ی دانش فر گرفته در حوزه های علمیه، وارد عرصه های عمل می شوند.
 

 طلبه جهادی در خط مقابله با کرونا

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه ۲ هزار طلبه در گروه های جهادی در بحث تبلیغ و گسترش دین، رفع محرومیت زدایی، کمک به آسیب دیدگان و ... خدمت می کنند، اظهار کرد: همچنان که با وقوع بلایای طبیعی از جمله، سیل در چند استان کشور و زلزله کرمانشاه، طلاب جهادی خط شکن بودند، در بحث همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا و همیاری در بیمارستان ها و کمک در آرامستان ها، جهادگران حوزوی، حضور ماندگار خود را به ثبت رساندند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: با توجه به اینکه حرمت اموات مسلمانان در بحث تغسیل مد نظر بود، حضور مبلّغان جهادگر در تدفین اموات کرونایی انجام شد و البته به مسئله‌ی سلامت طلاب خط شکن نیز با کنترل و دقت اهتمام ورزیده شد.

وی با بیان اینکه حرکت بی نظیر طلاب که دوشادوش تیم پزشکی و کادر درمان بودند، در تاریخ ماندگار شد، ادامه داد: بخش عمده ای از طلاب در قالب همیاران سلامت وارد بیمارستان ها شدند و علاوه بر تسکین آلام آنان، کمیته ای تشکیل داده و به شبهات در خصوص احکام مبتلابه نیز، پاسخ دادند.

گفتنی است، در این نشست آیین‌نامه اجرایی تشکیل کانون‌های طلاب جهادی جمعیّت هلال احمر در مدارس علمیه خراسان که توسط معاونت تبلیغ این حوزه تدوین شده است، تایید و در دستور ابلاغ به مدارس علمیه قرار گرفت.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین