عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
نعیمی گفت: دشمن با انقلاب ما مشکل دارد، زیرا می‌داند انقلاب ایران برگرفته از قیام عاشوراست.

انقلاب ایران برگرفته از قیام عاشوراست/ کرونا رقیب شور عزاداران حسینی نشدعقیق:گفت: بنده فعالیت‌های معنوی خود را از کودکی و با قرائت قرآن آغاز کردم و در دوره راهنمایی و دبیرستان به عنوان قاری ممتاز شهرری انتخاب شدم. بعد از آن به مداحی رو آوردم و از سال ۷۷ به طور رسمی در جلسات و روضه‌های سرار کشور، مهدیه ها، هیئت رزمندگان و شبکه‌های مختلف صدا و سیما برنامه مداحی داشتم.

وی افزود: امسال به دلیل قوانین سختی که به منظور حفظ سلامت مردم وضع شد، بسیاری از هیئت‌ها نتوانستند جلسات خود را برگزار کنند. به همین دلیل مردم همانند ماهی که یک عمر در آب بوده و قدر آب را نمی‌دانست، امسال که از مجالس و برگزاری مناسک محروم شدند، قدر روضه‌ها و هیئت‌های سال‌های قبل را بیش از پیش دانستند.

این مداح بیان کرد: با این حال به لطف خدا و حضرت اباعبدالله (ع)، همین مجالس محدود هم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ها، پرشورتر از هر سال برگزار شد. به طوری که میتوان گفت آمار شرکت کنندگان و مستمعین مجالس عزاداری ماه محرم امسال بیشتر از سال‌های قبل بود.

نعیمی با بیان اینکه انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشوراست اظهار کرد: امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، بنابراین میتوان گفت شروع قیام انقلاب ایران از جلسات روضه امام حسین (ع) بود، زیرا روضه خوان‌ها حقایق اهل بیت را  برای دیگران باز گو می‌کردند.

وی افزود: دشمن با انقلاب ما مشکل دارد زیرا می‌داند انقلاب ایران برگرفته از قیام عاشوراست. بنابراین با امام حسین و اهل بیت (ع) هم مشکل دارد. هر جایی که دشمن از ما تعریف می‌کند مطمئن باشید آنجا خطا کرده ایم.

این مداح توضیح داد: پیام عاشورا برای جامعه امروز سخن امام حسین (ع) است که می‌فرمایند «اگر با ریختن خون من دین جدم احیا می‌شود،‌ای شمشیر‌ها تن مرا دریابید».

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در واقعه کربلا برای همه سنین الگو به جا گذاشتند. از کودک ۶ ماهه و نوجوان ۱۱ ساله تا حبیب بن مظاهر؛ پس جوان امروز نمی‌تواند بگوید که الگو ندارم. قیام امام حسین (ع) همچنان برای ما زنده است. باید شمر و امام زمان خودمان را بشناسیم. با استناد به سخن بزرگان دین که فرموده اند «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، بنابراین پیام عاشورا همیشه به روز و زنده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین