عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
به نظر می‌رسد مسؤولان عراقی در روزهای پایانی ماه صفر در نظر دارند با توجه به برپایی موفق و در سلامت حماسه اربعین، بازگشایی مرزها را بررسی و امکان برقراری سفر به عتبات را با ظرفیت محدود مهیا سازند.

عقیق: اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا بدون حضور زائران ایرانی و با تعداد محدودی از زوار خارجی برگزار شد. با وجود اینکه عراق از پذیرش زائر خارجی عذرخواهی و در نهایت تعداد بسیار محدودی زائر خارجی را پذیرش کرد، مردم عراق همچون سال‌های گذشته از مسیرهای مختلف به کربلا مشرف شدند و موکب‌های عراق نیز در مسیرها برپا بوده و از زوار پذیرایی می‌کردند.

در روز اربعین، جمعی از عاشقان حسینی که پس از روزها پیاده‌روی وارد کربلا شده بودند، به زیارت پرداخته و به گفته مسؤولان عراقی بیش از ۱۴ میلیون زائر اربعین همزمان با این روز وارد کربلا شد که بر اساس آمارهای عراقی‌ها به لطف خداوند و عنایت سیدالشهدا (ع) در حالی که برخی تصور می‌کردند با وضعیت کرونا، برپایی پیاده‌روی اربعین احتمال افزایش شیوع کرونا را در پی دارد، تعداد مبتلایان به کرونا در عراق افزایش نیافت و حماسه اربعین ۹۹ به خوبی و در صحت و امنیت برپا شد.

مرزهای عراق پس از شیوع کرونا بسته شد و همچنان نیز امکان تردد زوار از مرزهای زمینی وجود ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که مسؤولان عراقی در روزهای پایانی ماه صفر در نظر دارند برای بازگشایی مرزهای زمینی عراق تصمیم‌گیری کنند و پیش‌بینی می‌شود، با برپایی موفق و در سلامت حماسه اربعین، کشور عراق با بازگشایی مرزها، امکان برقراری سفر به عتبات را با ظرفیت محدود مهیا سازد.

هزینه سفر به عتبات با دلار ۳۰ هزارتومانی چقدر می‌شود

البته در صورت برقراری سفر به عتبات، باید منتظر نظر سازمان حج و زیارت و البته ستاد مبارزه با کرونا باشیم تا ببینیم با توجه به وضعیت کرونا در کشور، امکان اعزام زائران به عتبات وجود دارد یا نه؟ علاوه براین، با افزایش نرخ ارز، هزینه سفر به عتبات که در زمان دلار آزاد ۱۴ هزار تومانی حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان (زمینی و هوایی) بود، اکنون با دلار بیش از ۳۰ هزار تومانی چقدر در نظر گرفته می‌شود و آیا مردم و به ویژه قشر ضعیف که آرزوی سفر به عتبات را دارند، می‌توانند آرزوی خود را محقق کرده به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شوند. یا اینکه قرار است هزینه این سفر دو برابر شده و بسیاری در حسرت این زیارت باشند.

۸ ماه حسرت زیارت سیدالشهدا /آمادگی اعزام روزانه ۱۰۰ کاروان به عتبات را داریم

با همه فراز و نشیب‌ها، مصطفی قاسمی، مدیرعامل شرکت شمسا به عنوان مجری اعزام زائران، معتقد است در صورت برقراری اعزام‌ها، این شرکت آمادگی اعزام روزانه ۱۰۰ کاروان به عتبات را دارد. همچنین با توجه به اینکه هزینه سفر به عتبات با دلار یا دینار محاسبه می‌شود، برآورد هزینه سفر به عتبات وابسته به نرخ ارز است.

به گزارش فارس، سفر به عتبات از اسفند سال گذشته با شیوع کرونا متوقف شد و اکنون ۸ ماه است که عاشقان حسینی در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستند و اربعین نیز بدون حضور ایرانیان برپا شد. در حالی که سال گذشته در ایام اربعین بیش از ۳ میلیون ایرانی عازم کربلا شده بودند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین