عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دستور‌های بهداشتی به هیات‌های عزاداری دهه پایانی ماه صفر در خراسان رضوی ابلاغ شد.
ابلاغ دستورهای بهداشتی به هیات های عزاداری دهه پایانی ماه صفرعقیق:مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شرایط آب وهوایی دستور‌های بهداشتی شبیه دستور‌های بهداشتی دهه اول ماه محرم به هیئات مذهبی ابلاغ شده است تا در صورت شرایط آب و هوایی مناسب، اقامه عزا در دهه آخر ماه صفر در محیط باز برگزار شود.
مهندس علی اصغر حسنی افزود : در صورت سردی هوا و بارندگی، اقامه عزا با رعایت دستور‌های بهداشتی در فضا‌های با سقف مرتفع و تعداد اندک برگزار شود.
وی گفت : استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستور‌های بهداشتی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر است.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:با هدف مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هیچ گونه خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده و باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، به استانداری‌ها اعلام شده تا از شروع سفر زائران پیاده جلوگیری شود.
مهندس حسنی با اشاره به اینکه برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع غذا در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها نیز ممنوع است افزود: مردم نذورات خود را به صورت خشک در اختیار مردم محروم جامعه قرار دهند.
وی گفت : افرادی که نذر خود را در قالب غذای پخته در نظر گرفتند باید طبخ غذا را در آشپزخانه‌های مورد تایید معاونت بهداشتی انجام دهند و غذا‌ها به صورت بسته بندی و بدور از ازدحام در اختیار مردم قرار بگیرد.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازگشایی هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارد و آن‌ها نیز تمایلی به بازگشایی ندارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین