عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: حادثه عاشورا یک حرکت در نهضت اباعبدالله(ع) بود که ماندگاری و کمال آن در روز اربعین محقق شد.

اربعین عظیم‌ترین اجتماع بشری و بیانگر ماندگاری عاشورا استحجت الاسلام لطیف صادقی در مراسم گرامیداشت اربعین در جمع کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: برای هر امامی، وقایع و القاب خاص و منحصری  وجود دارد مانند لقب امیرالمؤمنین که مختص به حضرت علی(ع) است و اربعین تنها مختص به امام حسین(ع) بوده و برای هیچ امامی چنین روز و امری وجود ندارد.

وی افزود: در دنیا، حوادث خونین، تلخ و شیرین زیادی از خلقت آدم تاکنون رخ داده که هر کدام از آن ها در طول تاریخ و گذر زمان از بین رفته و یا کمرنگ شده اند؛ مثل جنگ جهانی دوم با آن همه خونریزی و مرگ و میر و مفقودالاثر و درگیری چند کشور، جز بحث در بین اهل تاریخ و محققین، یادی از آن حادثه نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه برادران مازندران تصریح کرد: حادثه عاشورا یک حرکت در نهضت اباعبدالله(ع) بود که پیام آن در قله اربعین به کمال رسید و آثار آن را امروز جامعه بشری مشاهده می کند.

وی اظهار کرد: در سال ۶۱ در یک بیابان با سانسور بالای رسانه ای دشمن، امام حسین(ع) و یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند و تلاش های زیادی توسط بنی امیه، بنی عباس و غیره صورت گرفت که قیام اباعبدالله(ع) و این حرکت عظیم به فراموشی سپرده و از تاریخ حذف شود، ولی اراده الهی برای این امر تعلق گرفت که این قیام تمام بشریت را تحت الشعاع قرار داده و ماندگار بماند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: اربعین عظیم ترین و بزرگترین اجتماع بشری است، به گونه ای که بعد از حدود ۱۴۰۰ سال هر سال میلیون ها عاشق از ادیان مختلف با یک هدف از سراسر دنیا در ایام اربعین به سمت کربلا حرکت کرده و عشق خود را به آرمان های امام حسین(ع) ابراز کنند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین