عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:
ساری نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آیین‌های عزاداری اربعین حسینی با شور و شعور ورعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، از مردم عزادار و مذهبی استان در این راستا تقدیر کرد.

آیین های اربعین حسینی پرشور برگزار شدعقیق: آیت الله محمدباقر محمدی در خطبه‌های نمازجمعه ساری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اظهار اینکه جان انسان بهایی کمتر از بهشت ندارد، بر لزوم داشتن تقوی الهی تاکید کرد.

وی با گرامیداشت اربعین حسینی، برپایی آئین‌های عزاداری را متناسب با شرایط کرونایی در کشور و استان مطلوب برشمرد و افزود: بیشتری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و هیئات مذهبی بوده است.

وی با عنوان اینکه جان مردم دارای ارزش و اهمیت است، با اشاره به درپیش بودن روزهای پایانی ماه صفر، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آئین‌های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر شد.

آیت الله لائینی باتاکید براهمیت وقف اظهار داشت: باید بخشی از اموال خود را برای پیش بردن جریان حق و حقیقت وقف کنیم.

امام جمعه ساری همچنین به مناسبت روز جهانی نابینایان اشاره و اضافه کرد: این قشر دارای امتیازات و استعدادهای خوبی دارند و باید استعدادها و توانمندی‌های آنان را شکوفا کرد.

با طبیعت مهربان باشیم

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه باید با طبیعت مهربان باشیم تا طبیعت ما نامهربانی نکند، پیشگیری از خسارت‌های بلایای طبیعی را امری مهم دانست و گفت: باید شرایط طبیعی و اکوسیستم طبیعی را حفظ کنیم.

وی در بخشی از سخنانش بااشاره به جنگ بین آذربایجان و ارمنستان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا به هر بهانه‌ای جنگ را به خانه و دروازه ما بکشانند و باید مراقب بود و باید در سیاست‌های دیپلماسی دقت کرد.

امام جمعه ساری روز بزرگداشت حافظ را بزرگداشت از ادب و هنر ایران زمین دانست و خواستار توجه ویژه به مفاخر و مشاهیر شد.

لزوم شناخت گذشته برای تصمیم گیری های آینده

آیت الله لائینی همچنین به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: شناخت گذشته برای تصمیم گیری و جلوگیری از تحریف‌ها بسیار لازم است و اگر با گذشته و سابقه تاریخی انقلاب آشناشویم بهتر می‌توانیم تصمیم گیرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین آمریکا شناس بوده و هستند، تصویب قانون تحمیلی کاپیتولاسیون را نمونه از جنایت و بدعهدی آمریکا برشمرد و گفت: اگر گذشته آمریکا را بدانیم امروز با نقشه آمریکا فریب نخواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه مقام معظم رهبری در آغاز مذاکرات برجام فرموده بود آنان بدعهد هستند، این فرمایش معظم له را درباره آمریکا ناشی از شناخت دانست و گفت: نباید فریب آمریکا و مذاکرات را خورد و اینکه ما به قراردادها عمل کنیم و طرف مقابل آن از خارج شود نوعی بدعهدی است.

آیت الله لائینی به تحریم برخی از بانک‌ها توسط آمریکا گفت: نسل جوان باید از گذشته شناخت داشته باشد و بداند قدرت‌های کثیف و استعمارگر چه بلایی سر ملت ما آورده‌اند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین