عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
امام حسین در روز عاشورا فرمود: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ»، گرچه در آن زمان بی پاسخ ماند اما این ندا در طول تاریخ دیگر بی پاسخ نخواهد ماند.

ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ» امام حسین(ع) دیگر بی پاسخ نمی‌ماندعقیق:حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگویی، با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: امام حسین علیه‌السلام و جریانی که امروز در اربعین شاهد هستیم، در ایجاد تمدن عظیم الهی در عصر ظهور نقش ویژه‌ای دارد. امروز پدیده‌ای به نام اربعین وجود دارد که مردم را از اقصی نقاط عالم با تمدن‌ها و قومیت‌های متفاوت به سوی خود می‌کشاند، اما همۀ آنان یک محور دارند و آن سلام بر مولایمان امام حسین علیه‌السلام است.

این استاد حوزه علمیه افزود: ندای مظلومیت سیدالشهداء علیه‌السلام به گونه‌ای است که تمام قلوب مطهر را متوجه خود می‌کند؛ دگر هیچ محدودیتی برایش وجود ندارد و همه به طرف ایشان می‌شتابند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: وقتی ندای حق از گلوی مبارک امام حسین علیه‌السلام می‌آید که  «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ»، ممکن است در زمانی بدون پاسخ بماند، اما این ندا برای تمام تاریخ از اول تا آخر است، آیا کسی هست که طالب حق باشد و در مسیر قدم بردارد و مرا یاری کند؟

«هر زمانی کسی اراده کند می‌تواند دنباله رو حق باشد، امروز این فضا ایجاد شده و باید نقش امام حسین در برپایی امر ظهور را را مورد بررسی قرار دهیم و کشف کنیم.»

به گفتۀ وی، امروز استبدادها و استکبارهای جهانی از فریاد یا لثارات الحسین می‌هراسند، وجهۀ مشترک ندای ضد ظلم بودن «یا حسین» و این در دنیا نمایان است؛ با همین پرچم است که مولایمان امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین