عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
در پی حمله هوایی رژیم صدام در 26 اسفند ماه سال 66، 8 نفر در یک منزل مسکونی در«آبدانان» به شهادت رسیدند؛ بازماندگان این شهیدان، منزل مورد حادثه را به نهاد فرهنگی اهدا و یک موسسه قرآنی در آن احداث شد.

عقبق:استان ایلام به واسطه هم مرز بودن با کشور عراق در جنگ ۸ سال دفاع مقدس، بارها و بارها مورد هجوم جنگنده‌های رژیم بعثی قرار گرفت و با نثار کردن سه هزار شهید، وفاداری به انقلاب و نظام را به جهانیان ثابت کرد، در این میان جوانان رشیدی نیز گمنام ماندند و خانه ابدی آنان محل شهادتشان شد.

صبح ۲۶ اسفند ماه سال ۶۶ مردم شهرستان آبدانان مانند سایر مردم برای استقبال از سال نو آماده می‌شدند؛ ۳ فروند از هواپیماهای رژیم صدام حسین ملعون در اوج بی‌رحمی این شهرستان را مورد حمله هوایی قرار داد و تعداد ۳۶ نفر از مردم بی‌گناه، کودکان مظلوم و معصوم را به شهادت رسانند.

در این یورش، یکی از بمب‌های مخرب به یک منزل مسکونی اصابت کرد که تعداد ۸ نفر از این دو خانواده ساکن در این منزل به نام‌های( نبی باقری؛ پدرخانواده، فروزان قدیمی؛ مادرخانواده، حجت باقری، حیدر باقری، خیزران باقری، حمیدصحرایی، توران صحرایی و بتول صحرایی) به صورت یک جا به درجه شهادت نائل آمدند.

اهدای منزل مورد حادثه به یک نهاد فرهنگی 

به علت برخورد مستقیم راکت به این منزل، پیکر ۳ نفر از اعضای این خانواده در محل زندگی خود دفن و این مکان مسکونی خانه ابدی آنان شد.

به دنبال این حادثه خونین و ناگوار، بازماندگان خانواده‌های شهیدان باقری و صحرایی تصمیم گرفتند که به یاد این شهیدان، منزل مورد حادثه را به یک نهاد فرهنگی اهدا و یک مؤسسه قرآنی در آن احداث شود و ثواب آن تقدیم روح مطهر شهیدان مذکور شود.

با پیگیری سید حرمت‌الله موسوی‌مقدم از معتمدین آبدانان و چندنفر از خیرین این شهرستان زمین یاد شده به سازمان تبلیغات اسلامی اهدا و قولنامه شد.

خانه شهدا، یکی از مکان‌های فعال فرهنگی و قرآنی در آبدانان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فتاحی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با هماهنگی این اداره کل از محل ‌اعتبارات سفر رئیس جمهور وقت(مرحوم‌ هاشمی‌فسنجانی) به مبلغ 6 میلیون تومان در سال ۷۲ با نظارت این سازمان به عنوان کانون قرآن در دو طبقه با زیربنای ۱۴۵ متر مربع احداث و پس از تجهیز و تهیه امکانات موردنیاز، تابلو مخصوص بر فراز آن نصب شد.

وی افزود: این مرکز مقدس قرآنی از آن تاریخ تاکنون به عنوان یکی از مکان‌های فعال فرهنگی و قرآنی در شهرستان آبدانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، گفت: ساختمان کانون قرآن شهدای آبدانان همه ساله و در طول هفته، طبق یک برنامه ریزی مدون، میزبان جمع زیادی از عاشقان و علاقمندان به فراگیری آموزش کتاب وحی و معارف اسلامی و احکام الهی توسط روحانیون و مربیان است.

تربیت و تعلیم صدها قرآن پژوه در موسسه

حجت‌الاسلام فتاحی ادامه داد: این مرکز معنوی در حال حاضر در اختیار موسسه قرآنی معراج خواهران آبدانان است و تحت نظر و هدایت خانم افتخار عینی( ازمربیان باکسوت قرآنی) مشغول به فعالیت است.

وی گفت: در این  مؤسسه، ضمن تربیت و تعلیم صدها قرآن پژوه، تعداد زیادی نیز معلم مهارت دیده با گواهینامه معتبر قرآنی از حوزه علمیه قم تربیت و به مراکز فرهنگی و آموزشی شهرستان تحویل داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، گفت: هرساله در این مکان معنوی دوره‌های قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، تجوید، تفسیر، گفتمان‌های دینی و اردوهای زیارتی جهت انگیزه سازی شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرستان آبدانان با ۶0 هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب غربی استان ایلام قرار دارد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین