عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
امسال با نبود زائران ایرانی در مسیر راهپیمایی اربعین، مردم عراق که از مدت‌ها پیش در انتظار پذیرایی از زوار بودند، با یادی از خدمات ایرانیان در این ایام، دلتنگی خود را ابراز داشته و ایرانیان را در ثواب خدمات و گام‌های خود شریک می‌دانند.

زائران عراقی: دلتنگ ایرانی‌ها هستیمعقیق: امسال با شیوع کرونا زائران ایرانی امکان زیارت کربلا در ایام اربعین را ندارند و پیاده‌روی حماسی اربعین بدون زائران ایرانی برپا می‌شود.

با این وجود، برادران عراقی که هر ساله در کنار ایرانیان مسیر زیارت سیدالشهدا (ع) را طی می‌کردند و منتظر پذیرایی از زوار اباعبدالله (ع) بودند، امسال در نبود ایرانیان مسیرهای منتهی به کربلا را به یاد آن‌ها طی کرده و گام برمی‌دارند.

هیأت‌های عزاداری عراقی‌ها هم با یادی از نبود زائرانی که مشتاق زیارت سیدالشهدا (ع) در این ایام بودند، به رسم وفاداری پرچم امام حسین (ع) را به نیابت از مشتاقان زیارت اربعین برداشته و به سوی حرم ارباب مشرف می‌شوند.

در سال‌های گذشته موکب‌های ایرانی در مسیر زوار اربعین خدمت می‌کردند که امسال با شیوع کرونا امکان اعزام موکب‌ها فراهم نشد. با این وجود، مردم عراق که میزبان این حماسه عظیم هستند، با یادی از خدمات ایرانیان در ایام پیاده‌روی اربعین، دلتنگی خود را ابراز می‌دارند و از جای خالی زوار ایرانی در این مسیر گلایه‌مند هستند؛ تا جایی که ایرانیان را در ثواب خدمات و گام‌های خود شریک می‌دانند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین