عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
معاون اجتماعی پلیس فتا ضمن هشدار به هموطنان درباره کلاهبرداری در پوشش "اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین" گفت: با رصد پیش‌دستانه فضای مجازی، سه باند فعال در این حوزه شناسایی و برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند.

شناسایی ۳ باند کلاهبردار با وعده اعزام زائر اربعین به عراقعقیق:سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه این روزها حاشیه‌ها پیرامون تبلیغات کذب در فضای مجازی مبنی بر "امکان ثبت‌نام و اعزام زوار به پیاده‌روی اربعین یا سفرهای زیارتی به کشور عراق" در شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است، اظهار کرد: تمام این تبلیغات دامی بر کلاهبرداری افراد سودجو است.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و به لینکها و درگاه‌های بانکی معرفی شده برای ثبت‌نام و واریز وجه در این تبلیغات مراجعه نکنند، این لینکها و درگاه‌های بانکی برای سرقت اطلاعات شهروندان و اطلاعات بانکی آنها طراحی شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد:  با توجه به اعلام پروتکلهای بهداشتی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر "لغو تمام سفرهای زیارتی به مقصد کشور عراق"، افراد سودجو با جعل عنوان دفاتر زیارتی و سازمانهای مربوطه و با اعلام داشتن مجوز اعزامی تعداد محدود زوار به این مراسم مذهبی در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه اعزام زائر اربعین حسینی منوط به دستور سازمان حج و زیارت و سایر مبادی ذی‌ربط است، گفت: با توجه به بیماری کرونا، سازمان حج و زیارت نیز در این رابطه برنامه‌ای اعلام نکرده است.

پاشایی  عنوان کرد: با رصد پیش‌دستانه فضای مجازی سه باند فعال در این حوزه شناسایی و برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند و شناسایی دیگر عاملان نیز در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تمام سفرهای زیارتی در این رابطه لغو شده و برابر توصیه‌های انتظامی تمام مرزهای خروجی کشور ایران نیز اکنون به مقصد کشور عراق تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی از هموطنان خواست ضمن رعایت پروتکلهای اعلامی، به هیچ عنوان فریب این تبلیغات دروغین را که با هدف کلاهبرداری مالی انجام می‌شود، نخورند و اخبار و اطلاعاتی که با پیاده‌روی اربعین در ارتباط است را از مراجع رسمی کشور پیگیری و از بازنشرهرگونه محتوا با این مضمون خودداری کنند.

این مقام مسئول ضمن  تأکید بر اینکه تولید این محتواهای دروغین و شایعه‌سازی‌ها صرفاً توسط معاندان و مقرضان نظام و با هدف برهم زدن امنیت روانی جامعه صورت می‌گیرد، به شهروندان گفت: پلیس فتا، شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی و پاسخگوی نیاز شهروندان است و اگر افراد به مواردی مشکوک شدند می‌توانند موضوع را بلافاصله از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی برای رسیدگی اعلام کنند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین