عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
اربعین اباعبدالله (ع) روزی است که دلدادگان حسینی برای بیعت با سرور و سالار شهیدان لحظه شماری می‌کنند.

اهکاری برای به دست آوردن ثواب پیاده‌روی اربعین + فیلمعقیق:حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگویی، گفت: در واقعه عاشورا در لشکر دشمن، نام افرادی به چشم می‌خورد که علمایی با کارنامه درخشان بودند؛ امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «رُبَّ عَالِمٍ قَدْ قَتَلَهُ جَهْلُهُ، وَ عِلْمُهُ مَعَهُ [لَمْ یَنْفَعْهُ]لَا یَنْفَعُهُ»؛ چه بسا عالمى که جهلش او را از پاى در آورد و حال آنکه، علمش با او بود و سودش نکرد.

وی افزود: در کتاب اصول کافی بابی وجود دارد با عنوان باب عقل و جهل؛ این باب را علم و جهل بیان نکردند بلکه عقل را در مقابل جهل مطرح کردند. در حادثه کربلا افرادی مانند ابن سعد عالم با کارنامه خوب، نتوانستند انتخاب درست داشته باشند؛ در واقعه کربلا علمایی دیده شدند که در واقع جهلشان آن‌ها را نابود کرد.

این کارشناس مذهبی به خطر جهل در انسان اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) در زیارت اربعین می‌فرمایند: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَ»؛ وجانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند. در واقع می‌توان گفت در حادثه کربلا «محسوس به معقول» تبدیل شد. هنگامی که از جنبه حسی و زمینی نگاه کنیم، می‌بینیم امام حسین (ع) کشته شد و فرزندانشان به اسارت رفتند، اما وقتی عاقلانه نگاه کنیم، می‌فهمیم پیروز واقعی این حادثه عظیم امام حسین (ع) بود.

تعداد بازدید : 23

دریافت

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین