عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
با توجه به عملیات عمرانی توسعه حرم حسینی، اربعین امسال در فضای صحن حضرت زینب(س) هیچ موکبی برای پذیرایی یا اسکان زوار برپا نمی‌شود و فقط موکب‌هایی به عنوان موکب درمان و سلامت، توزیع پتو و گمشدگان از سوی عراق راه‌اندازی خواهد شد.

عقیق:صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات در حال احداث است و از سال گذشته با وجود شیوع کرونا همچنان روند توسعه حرم حسینی پیگیری می‌شود و به نوعی متوقف نشده است.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، صحن حضرت زینب (س) در کربلا نیز آماده شده تا زائران اربعین بتوانند از این مسیر یعنی جنوب و غرب حرم اباعبدالله (ع) وارد این قطعه از بهشت شوند.

صحن حضرت زینب (س) در آستانه اربعین ۹۹

هر ساله در فضایی که در حال احداث صحن حضرت زینب (س) است، بخشی آماده پذیرایی از زائران و برپایی موکب‌ها می‌شد که به گفته مسؤولان صحن حضرت زینب (س)، امسال به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از صحن در عملیات عمرانی قرار دارد، همچون سال‌های گذشته در این بخش به ارائه خدمات به زوار پرداخته نخواهد شد و با توجه به شرایط موجود، در فضای صحن حضرت زینب (س) هیچ موکبی برای پذیرایی یا اسکان زوار برپا نمی‌شود و فقط موکب‌هایی به عنوان موکب درمان و سلامت، توزیع پتو و گمشدگان از سوی عراق راه‌اندازی خواهد شد.

البته در فضایی که صحن در حال ساخت است، مهندسان کشورمان با تدابیر اتخاذ شده فضایی برای سهولت تردد زائران در نظر گرفته‌اند؛ به طوری که حدود ۵۲ هزار متر از این صحن از سوی باب‌القبله حرم سیدالشهدا (ع) به منظور کاهش تراکم جمعیت آماده‌ تردد زائران حسینی شده است.

همچنین به گفته محمد جلال مآب، رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین، فعالیت توسعه حرم در قالب احداث صحن حضرت زینب (س) در ایام اربعین متوقف نمی‌شود و فقط ممکن است با توجه به شرایط، روند توسعه به کُندی پیش رود.

امسال با توجه به شیوع کرونا و بسته بودن مرزها، هیچ زائر ایرانی در ایام اربعین به عراق اعزام نمی‌شود.

در ادامه ویدیویی از توسعه حرم حسینی و آماده‌سازی بخشی از صحن برای سهولت تردد زوار اربعین را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 15

دریافت

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین