عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
امام جمعه قم:‌
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم گفت: پویش سفر عشق به منظور کمک به نیازمندان استان‌های کشور،‌مرحمی برای درد محرومیت‌ها و مشکلات آنان است.

اربعین امسال فرصتی برای کمک به نیازمندان استعقیق:آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در گفت‌وگویی سفر عشق اظهار کرد: پویشی که در جهت کمک به محرومان و نیازمندان باشد بسیار کار خوبی است.

وی افزود: جامعه بشری و جامعه اسلامی با هم زندگی مشترک دارند، باید غم‌خوار و دلسوز یکدیگر باشند، و در غم و شادی یکدیگر جامعه بشری باید شریک باشند و حتی این فراتر از یک جامعه اسلامی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: اساسا رابطه انسان‌ها با یکدیگر چنین رابطه‌ای است لذا هر اقدامی که به تعبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان مواسات مومنانه است در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه در هر کجای کشور صورت بگیرد کار بسیار ارزشمند و پسندیده ای است.

حسینی بوشهری در بخش دیگری  افزود: اسوه و الگوی ما در این جهت پیشوایان دینی ما هستند. در سیره خود پیغمبر سیره امیرالمومنین و دیگر امامان ما توجه به بندگان خدا و توجه به نیازمندان به عنوان یک اصل اساسی بوده است.

امام جمعه قم ادامه داد: ما در شرایط خاصی به سر می‌بریم از یک طرف فقر عده‌ای از آحاد جامعه ما و از طرف دیگر تعطیلی بعضی از شغل‌ها و کارهاست و این بیماری مهلک کرونا بخش زیادی از جامعه را به خود مشغول کرده و جنبه‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات بیکاری را در جامعه ما گسترش داده است.

وی افزود : البته این اتفاقات مختص جامعه ما نیست بلکه همه جهان تحت تاثیر ویروس کروناست. بنابراین همه کسانی که می‌توانند در جهت نفع محرومیت از مردم نیازمند گامی بردارند، کمکی و گره گشایی کنند و کار آنها مورد رضایت و عنایت الهی است.

امام جمعه قم بیان کرد: اگر جامعه‌ای این چنین به طبقات مختلف نگاه کند  و به فقرا چنین توجهی شود دیگر فاصله طبقاتی در جامعه ما رخت برمی‌بندد. یک از آفت‌های بزرگ یک جامعه بخصوص این جامعه دینی و اسلامی فاصله های طبقاتی است. یکی در اوج رفاه و آسایس قرار می‌گیرند و عده‌ای هم در فقر و نداری؛ این اقداماتی از این دست می‌تواند مرحمی باشد برای درد محرومیت‌ها و مشکلات نیازمندان.

براساس این گزارش، پویش سفر عشق با مشارکت قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی (علیه السلام) و خیرین در جهت کمک به محرومان استان‌های ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان، همدان و لرستان در اربعین حسینی با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه برگزار می‌شود. هدف این کمپین جذب کمک های مردمی جهت تامین بسته های غذایی برای خانواده های کم بضاعت استان های ذکر شده با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز اربعین حسینی است که ارزش هر بسته ، ۲۵۰ هزار تومان است. مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به سایت www.pouyeshsafareshq.com کمک‌های خود را واریز نمایند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین