عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

برج گالاتا یا Galata Kulesi یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول ترکیه است. قدمت این برج به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. این برج را در زبان لاتین «برج مسیح» می‌نامند. در بالاترین قسمت این برج یک رستوران شیک به‌چشم می‌خورد که همه شهر استانبول را می‌توان از پنجره‌ها و بالکن آن تماشا کرد. هرگاه به ترکیه سفر کردید، یادتان باشد حتما از این جاذبه اصیل در زیباترین شهر ترکیه دیدن کنید. امکان سفر به ترکیه و بازدید از برج گالاتا از طریق انواع تور استانبول در همه طول سال برقرار است. در ماه‌های خاصی از سال نیز تور ارزان استانبول امکان یک سفر به‌صرفه را برای‌تان مهیا می‌کند. ترکیه تلفیقی از معماری قرون وسطایی و معماری مدرن است که هربخش آن جاذبه‌‌ای گرانبها محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه برج گالاتا، نحوه سفر به ترکیه و زمان مناسب بازدید از آن را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

 

ویژگی‌های اصلی برج گالاتا استانبول

برج گالاتا 9 طبقه است و حدود 67 متر ارتفاع دارد. این برج بلند در منطقه بی‌اغلو که یکی از معروف‌ترین مناطق ترکیه است و در قسمت شاخ طلایی استانبول واقع شده، قرار دارد. درواقع شهر استانبول دو بخش آسیایی و اروپایی دارد. بخش اروپایی استانبول خود به دو بخش دیگر تقسیم می‌شود. محل تلاقی این دو بخش اروپایی را شاخ طلایی استانبول می‌گویند. دلیل این نام‌گذاری این است که این منطقه از بالا شبیه به یک شاخ نوک‌تیز دیده می‌شود. تیم گالاتاسرای، تیم فوتبال مشهور ترکیه، نام خود را از این برج گرفته است. این برج ابتدای ساخت فقط مکانی برای نگهبانی بود. بعدها به‌عنوان زندان از آن استفاده شد. کاربری گالاتا درطول قرن‌های 14 تا 20 میلادی بارها تغییر کرد تا درنهایت با بازسازی کامل به‌منظور جاذبه‌ای توریستی موردتوجه قرار گرفت.

میدان تکسیم و خیابان استقلال، دیگر مکان‌های مشهور و قدیمی ترکیه هستند که نزدیکی برج گالاتا قرار دارند. شما برای رفتن به گالاتا از این مکان‌های زیبا عبور خواهید کرد. وجود فروشگاه‌ها و کافه‌های متعدد در خیابان استقلال و میدان تکسیم از ویژگی‌های جذاب این مکان‌ها هستند. شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم در خیابان‌های استانبول همه خریدهای خود را انجام دهید و هم برای صرف نهار یا شام به رستوران طبقه نهم برج گالاتا مراجعه کنید.

برج گالاتا استانبول

افسانه عاشقانه برج گالاتا

هر ساختمان قدیمی در محدوده روم باستان، افسانه‌های اختصاصی خود را دارد. افسانه‌های زیادی نیز درمورد برج گالاتای استانبول شنیده می‌شود که میان آن‌ها یک افسانه عاشقانه‌ شهرت زیادی پیدا کرده است. براساس این افسانه، رومیان باستان معتقد بودند اگر زن و مردی برای اولین‌بار باهم به بالای برج گالاتا رفته و از آن‌جا شهر استانبول را نظاره کنند، حتما با یک‌دیگر ازدواج خواهند کرد. اما اگر یکی از دو نفر قبلا به بالای برج رفته باشد، این طلسم برای او عمل نکرده و به دیگری نخواهد رسید. زوج‌های زیادی درگیر این افسانه جذاب شده و برای رسیدن به هم، بالای برج رفته‌اند. شما می‌توانید در بالاترین قسمت گالاتا، غلیظ‌ترین قهوه‌های ترک را نوشیده و نمای زیبای شهر استانبول و دریاچه مرمره را نظاره‌گر باشید. همچنین برای بازدید از همه قسمت‌های این برج استوانه‌ای نیاز به چند ساعت وقت دارد.

برج گالاتا هر روزه از ساعت 9 تا 20 باز است. البته رستوران زیبای آن که در بالاترین طبقه برج واقع شده و بالکن آن، نمایی 360 درجه از شهر را به‌نمایش می‌گذارد تا پاسی از شب همچنان باز بوده و از مهمانان و توریست‌ها پذیرایی می‌کند. برج گالاتا به‌حدی زیبا و محبوب است که اگر شما با تور ارزان استانبول نیز سفر کرده باشید، باز هم بازدید از این برج در اولویت‌های تورتان خواهد بود.

قصد سفر به ترکیه دارید؟ این مقاله را بخوانید : هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

عکس‌برداری هنگام بازدید از برج گالاتا

یکی از جذابیت‌های سفر، گرفتن عکس‌های زیبا از مکان‌هایی است که در سفر خود از آن‌ها بازدید کرده‌ایم. بنابراین یادتان باشد برای بازدید از برج گالاتا استانبول نیز حتما دوربین عکاسی با خود ببرید. نمای تنگه بسفر، ایاصوفیه، گنبد و گلدسته‌های مساجد، فضای سبز و انواع ساختمان‌های زیبای منطقه شاخ طلایی استانبول می‌تواند از بالاترین قسمت این برج در قاب دوربین شما برای همیشه ثبت شود. شما می‌توانید در هر نقطه استانبول که اقامت داشته باشید، به‌وسیله مترو یا تراموا خودتان را به برج گالاتا برسانید. البته همان‌طورکه قبلا هم اشاره کردیم، معمولا بازدید از این برج در لیست بازدید انواع تور استانبول قرار دارد. شما حتی می‌توانید در عکس‌برداری از سایر مکان‌های دیدنی نزدیک به گالاتا نیز این برج بلند را در تصاویر خود داشته باشید؛ چراکه برج گالاتا جزو بلندترین ساختمان‌های منطقه شاخ طلایی استانبول است. با این توصیف شما در هر نقطه این منطقه که باشید، این برج برایتان قابل‌دیدن خواهد بود؛ مثل برج میلاد تهران.

برج گالاتا استانبول

در انتخاب تور استانبول چه نکاتی را باید درنظر داشته باشیم؟

هنگام انتخاب تور برای سفر به استانبول ترکیه، لازم است به یک‌سری از نکات توجه کنیم تا بتوانیم سفر ایده‌آلی داشته باشیم. اگر شرایط اقامت و بازدید توری که انتخاب کرده‌ایم، باب میل ما نباشد، نه‌تنها از سفر خود لذت نمی‌بریم، بلکه از هزینه‌ای که بابت آن تور پرداخت کرده‌ایم، ناراحت خواهیم بود. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، نوع اقامتگاه و محل قرارگیری آن در شهر مقصد است. اگر اقامتگاه مربوطه کیفیت پایینی داشته باشد یا در منطقه دورافتاده‌ و دور از مکان‌های مشهور و ضروری شهر باشد، اقامت در آن نمی‌تواند ما را خوشحال کند. همین‌طور چک‌کردن فهرست بازدید نیز در تور ترکیه استانبول اهمیت دارد؛ چراکه تعداد مکان‌های دیدنی این شهر بسیار زیاد بوده و ممکن است مکان موردنظر ما در لیست بازدیدهای یک تور موجود نباشد. بنابراین نباید آن تور را انتخاب کنیم.

با فرودگاه استانبول آشنا شوید.

ممکن است تصور کنید درصورت استفاده از تور ارزان استانبول به‌دلیل هزینه کمی که این تورها دریافت می‌کنند، حق اظهارنظر یا بررسی ندارید؛ اما این تصور درست نیست. اکثر تورهای ارزان هم همه معیارهای یک سفر خوب را دارند. بنابراین فریب عنوان‌ها را نخورید و درصورت انتخاب هر نوع تور، همه برنامه‌های آن را بررسی و با انتظارات خود از آن سفر مقایسه کنید. هرکدام از تورها که بتواند نیازهای سفر شما را بهتر برآورده کند، مناسب‌ترین گزینه برای شما است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین