عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
حجت الاسلام سرلک:
حجت الاسلام سرلک گفت: اگر انسان به مناجات و دعا با خداوند متعال بپردازد کمتر دچار هوا و هوس می‌شود و در مقابل ولایت حق ایستادگی نمی‌کند.

عقیق:حجت الاسلام «علی سرلک» شامگاه سه‌شنبه ۲۵ شهریور در مراسمی که به مناسبت ماه محرم به همت هیات میثاق با شهدا در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: جاه‌طلبی و دنیاطلبی مردم سبب شد که واقعه کربلا رخ دهد.

استاد دانشگاه ادامه داد: در زمان امام حسین(ع) مردم گرفتار آرزوهای بلند دنیوی شده بودند به همین دلیل بسیاری از اشخاص که جزو عابدان و صالحان محسوب می‌شدند مقابل امام به جنگ پرداختند.

وی با بیان اینکه هرکس دنیاطلب شود چشم باطن او کور خواهد شد، عنوان کرد: انسان دنیاطلب خود را فراموش کرده و با خود بیگانه می‌شود تا حدی که با تصور جهاد در سپاه ظالمان و ستمگران بر علیه حق و حقیقت به جنگ می‌پردازد.

حجت الاسلام سرلک با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: خداوند متعال دوست ندارد که انسان گرفتار ولایت غیرالهی شیطان شود بر همین اساس هر فرد به کسی غیرخدا امید داشته باشد ناامید خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زین‌العابدین(ع) مکتب تربیتی دعا و نیایش را بنیان‌گذاری کردند، گفت: امام سجاد(ع) با ایجاد نهضت و مکتب دعا و نیایش تلاش کردند که مردم از دنیاطلبی دست کشیده و در مسیر بندگی خداوند متعال قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مناجات و دعا به درگاه الهی یکی از عوامل نزدیکی به خداوند متعال است، اظهار کرد: اگر انسان به مناجات و دعا با خداوند متعال بپردازد کمتر دچار هوا و هوس می‌شود و در مقابل ولایت حق ایستادگی نمی‌کند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه تقرب و نزدیکی به خداوند متعال سبب می‌شود که جاذبه‌های خیالی دنیا برای انسان جذابیت نداشته باشد، ابراز کرد: دعا و عبادت یکی از عواملی است که سبب پاک شدن قلب انسان از ظلمات باطنی می‌شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: دین اسلام به دعا و انس با قرآن بسیار تاکید دارد، انسان باید برای تربیت خود و لبیک به ندای الهی باید با قرآن و دعا انس داشته باشد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین