عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
برگزار می شود:
رئیس انجمن موسیقی استان همدان از برگزاری اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» به صورت مجازی خبر داد.

عقیق:اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان همدان با توجه به سیاست‌گذاری‌های خود در پرداخت جدی به همه جوانب موسیقی در ایران اقدام به برگزاری اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» کرده است.

علی آقامحمدی (رئیس انجمن موسیقی استان همدان) در این خصوص گفت: قرار بود این سوگواره سال گذشته برگزار شود، اما با شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه سایر فعالیت‌های موسیقایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان اجرایی‌شدن آن به‌صورت حقیقی وجود ندارد، تصمیم بر این شد این سوگواره نیز به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شود.

وی افزود: موضوع سوگواره واقعه عاشورا است. علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره از لحاظ سازبندی و رپرتوار اجرایی محدودیتی ندارند. یعنی تمامی سازها و ژانرهای موسیقی مجاز به شرکت در این سوگواره هستند، منتها آثار ارسالی باید با موضوع سوگواره، یعنی واقعه عاشورا، مرتبط باشد.

وی درباره شاخه‌های مختلف این سوگواره توضیح داد: تکنوازی و گروه‌نوازی، و ارائه مقالات (بخش پژوهشی) از جمله بخش‌های مختلف این سوگواره است. موسیقی در برگزاری مراسم‌های مذهبی می‌تواند نقش پُررنگی ایفا کند، همان‌طور که نمونه‌های آن را در تعزیه نیز شاهدیم.

آقامحمدی در پایان گفت: متقاضیان تا 15 مهرماه برای ارسال آثار فرصت دارند. همه آثار در تاریخ 16 تا 21 مهرماه توسط هیئت داوران بررسی و آیین پایانی این سوگواره در تاریخ 23 مهرماه برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ارسال آثار تا 15 مهرماه سال جاری مهلت دارند و همه آثار باید به شماره واتس‌اپ 09300723137 ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل فراخوان مراجعه شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین