عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری:
یکی از کاشناسان مسائل دینی گفت: در اصل ما یک کشور هیأت هستیم و عزاداری سید الشهدا(ع) هویت ملی ما است و کسانی که می‌خواهند این مجالس را متوقف کنند در اصل به دنبال از بین بردن هویت ملی ما هستند.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری در نخستین قسمت برنامه روایت هیأت که هر شب از شبکه افق پخش می‌شود، با اشاره به تابیر مقام معظم رهبری از دهه عاشورای امسال به عنوان یک پدیده ماندگار، اظهار کرد: برای رسیدن به معنای پدیده ماندگار شدن دهه عاشورای امسال باید به نتایج آن توجه کنیم.
وی با بیان اینکه پنج نتیجه از دهه عاشورای می‌توان گرفت، عنوان کرد: امسال در عمل بازخوانی کارکرد و عملکرد هیأت‌ها برای مردم جا افتاد و یک فرهنگ‌سازی مبنی بر اینکه هیأت یک مکان منظم و تکلیف محور است در جامعه صورت گرفت.
این محقق معارف دینی با اشاره به اینکه اتفاقات محرم امسال ازجمله برگزاری روضه‌های محلی بسیار بابرکت بود، مطرح کرد: به رخ کشیدن هویت ملی برکت و نتیجه دوم دهه عاشورای امسال بود چراکه از گذشته اهل بیت و امام حسین(ع) جزوی از زندگی مردم بودند و مردم موانع و مشکلات خود را با توکل و توسل به این خاندان برطرف می‌کردند.
وی با بیان ایننکه دفاع مقدس، مبارزه به استبداد و مدافعین حرم نیز از همین مکتب سرچشمه گرفتند، خاطرنشان کرد: در اصل ما یک کشور هیأت هستیم و عزاداری سید الشهدا(ع) هویت ملی ما است و کسانی که می‌خواهند این مجالس را متوقف کنند در اصل به دنبال از بین بردن هویت ملی ما هستند.
آقامیری از بازنمایی ظرفیت هیأت در مشکلات کشور به عنوان سومین نتیجه این دهه یاد کرد و گفت: بیماری کرونا یک مشکل طبیعی است و ریشه اصلی آن از سوی کشورهای استکباری است و یک سوی فلش آن به سمت مراکز فرهنگی ما بود که هیأت‌های مذهبی به مدیران اقتصادی و مسئولان کشور یادآوری کردند که هیچ مشکلی نمی‌تواند در مقابل مردم محوری قد علم کند.
وی ادامه داد: الگو بودن این دهه برای مسائل پیش رو برکت چهارم این دهه است و اگر هیأتی فکر کنیم عبور از مانع یک امر قطعی خواهد بود و می‌توانیم از این دهه برای مناسبت‌های ملی، مذهبی و اجتماعی پیش رو استفاده کنیم.
این سخنران برجسته با بیان اینکه امسال سفره روضه به مراتب از سال‌های قبل گسترده‌تر بوده است، تصریح کرد: رزق اشک امسال به عنوان پنجمین نتیجه و برکت دهه عاشورا بود و در مجموع امسال به ما ثابت شد که اگر روح و مکتب عاشورایی در جامعه رونق پیدا کند دیگر مشکلات و موانع معنایی نخواهند داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین