عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال عزاداری هیأت‌ها در روز عاشورا و تاسوعا برای اولین بار در سه محور منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

عقیق:حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال نماز ظهر عاشورا و تاسوعا متفاوت با سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: ستاد اقامه نماز استان برنامه‌ای را طراحی کرده تا هیأت‌های مذهبی و عزاداران بتوانند با حضوری باشکوه، اما با رعایت تمام نکات بهداشتی در خیابان‌های منتهی به حرم و در حرم نماز ظهر عاشورا و تاسوعا را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ما و تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری دارند، تلاش خواهیم کرد این سنت حسنه به بهترین وجه برگزار شود، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال دسته روی هیأت‌های مذهبی را نخواهیم داشت، عزاداری روز عاشورا و تاسوعا در سه محور خیابان‌های شیرازی، امام رضا (ع) و طبرسی به گونه‌ای خواهد بود که هیات‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند، در خطوط بی. آر. تی منتهی به حرم مطهر مستقر و به صورت متمرکز در عزاداری شرکت خواهند کرد.

صاحبقرانی افزود: هیأت‌های مذهبی در محل‌هایی که از قبل با همکاری شهرداری مشخص خواهد شد، برای برگزاری مراسم عزاداری مستقر خواهند شد و با همکاری سلامت‌یارانی که در این مدت توسط شورای هیأت‌های مذهبی و همکاری بسیج جامعه پزشکی، آموزش دیده‌اند، از ایجاد اجتماعات اطراف محل برگزاری جلوگیری خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه امسال استفاده از علامت و نماد هیأت‌ها ممنوع است، گفت: از این پرچم‌ها و علامت‌ها در صورت لزوم فقط در حد فضاسازی محل برگزاری مراسم عزاداری استفاده خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین